הבזקים
ציפיות נמוכות מצד מורים, הנאמרות לעתים בהערות מקריות בכיתה יש להן השלכות הרסניות על הדימוי העצמי של התלמיד והן מחלחלות לאורך זמן בהערכה העצמית שלו ועלולות להשפיע גם על המשך לימודיו כבוגר בעתיד.
ציפיות שליליות של מורים מתלמידים

רמת הציפיות של המורים מהתלמיד והשלכותיהן

מחבר: Sylvia Kane
מקור: Childhood Education.
תאריך: 09.11.2006

  מקור וקרדיט : Childhood Education

רמת הציפיות שנוצרת אצל תלמידים משפיעה על עתידם יותר מאשר הישגים חינוכיים בביה"ס. ציפיות שליליות הניטעות בלבו של הילד פוגעות בסיכויי ההתפתחות שלו בעתיד אך גם בהווה טוענת פרופסור Rhona S. Weinstein מומחית לפסיכולוגיה חינוכית באוניברסיטת ייל בארה"ב. הממצאים של פרופסור ויינשטיין התפרסמו בספרה החשוב: REACHING HIGHER: The Power of Expectations in Schooling.

לאחרונה, קיבלה פרופסור ויינשטיין כמה פרסי חינוך חשובים מאוניברסיטת הרווארד בעקבות הממצאים המחקריים שהיא מביאה בספרה. פרופסור ויינשטיין אשר עבדה יותר מ-30 שנה כפסיכולוגית חינוכית בבתי ספר בארה"ב מדגימה בספרה כיצד ציפיות נמוכות מצד מורים, הנאמרות לעתים בהערות מקריות בכיתה יש להן השלכות הרסניות על הדימוי העצמי של התלמיד והן מחלחלות לאורך זמן בהערכה העצמית שלו ועלולות להשפיע גם על המשך לימודיו כבוגר בעתיד. הציפיות הנמוכות אינן רק מילוליות, אלא הן מתבטאות בניתוב של התלמידים להקבצות נמוכות יותר היוצרות אצל התלמיד תחושת תיוג ומערערות את דימויו העצמי. לא יחול שינוי חינוכי של ממש בביה"ס כל עוד לא ישנו המורים והמחנכים את ציפיותיהם מתלמידים חלשים. פרופסור ויינשטיין מציעה בספרה מודל התערבות חינוכי למורים ולמנהלים של יצירת תרבות ציפיות חיובית בביה"ס (Positive Expectancy Culture)  . עפ"י מודל התערבות זה יש להכשיר ולהפנים אצל המורים הן המקצועיים והן המחנכים את היכולת לשדר ציפיות חיוביות לעבר התלמיד ולטפח אצלו דימוי עצמי חיובי. פרופסור ויינשטיין שוזרת בספרה עשרות חקרי מקרה של תרבות ציפיות שלילית שנוצרה בבתי ספר יסודיים, תיכוניים וגם בכיתות החינוך הגבוה.

 הביקורת על ספרה של פרופסור ויינשטיין התפרסמה בכתב העת Childhood Education. Olney: Fall 2006. Vol. 83, Iss. 1;  pg. 54, 2 pgs,

הביקורת נכתבה על ידי Sylvia Kane, מורה מומחית לשיטות קריאה והבנת הנקרא בחטיבות ביניים בארה"ב.

 

פרטי הספר :  

Rhona S. Weinstein . REACHING HIGHER: The Power of Expectations in Schooling.. Cambridge, MA: Harvard University Press, 2002. 345 pp. Hardback. $45.00.

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות.
הרשמה ללקט
דוא"ל
* להסרה
במבט לאחור
רשימת קטגוריות מלאה
אנשים וארגונים
עבודה ועובדים
אנשים פשוטים
אפשר גם אחרת
יוצאי הדופן והמיוחדים
אנשים , מחשבים ואינטרנט
קיבוצים ואנשי ההתיישבות
החברה החרדית
עולים חדשים ועולים ותיקים
עובדים זרים
תרמילאים ומטיילים
קשישים
אנשים והקונפליקט הישראלי-ערבי
בני נוער וצעירים
אנשים והמצב הכלכלי
סיפורי התמודדות
גמלאים
מגזר ערבי
מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
מחקרים ועיונים ברפואה וביו-רפואה
רפואה משלימה
רפואה אלטרנטיבית
הבריאות שלך
מחקרים ועיונים בסוציולוגיה ובאנתרופולגיה
מחקרים ועיונים בחינוך
מחקרים ועיונים בספרות
מחקרים ועיונים בהיסטוריה
מחקרים ועיונים בדמוגרפיה
מחקרים ועיונים בביולוגיה ובמדעי החיים
אנשים בעת העתיקה
ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
יזמים, אנשי עסקים ואנשי היי-טק
ביוגרפיות, זכרונות ותולדות חיים
שכול
ניצולי שואה
סרטי תעודה
ספרים חדשים
מדעים ואנשים
אנשים , מזון ותזונה
אנשים, טבע וסביבה
אנשים במרחב הניהול
הרהורים ומחשבות
שיטות אימון
מחקרים ועיונים בקרימונולוגיה
סקירות מחלקת איסוף בפורטל הגורם האנושי
הנצפים ביותר
אודות  |   צרו קשר  |   שלחו קישור  |   RSS  |   אתר צמתי מידע
נבנה ע"י אפוק