אגרון
|
|
אופנים בהם ניתן לתרגל "מיינדפולנס" (קשיבות) בקלות, ולהפוך את התרגול לפעילות יומיומית הניתנת לשילוב בשגרת הלימודים והכיתה. תרגול מיינדפולנס תורם לאיכות החיים של ילדים ומבוגרים במובנים רבים: הוא תורם להפחתת מתח נפשי, לשיפור יכולת הריכוז, הוויסות הרגשי, והמודעות העצמית, ובכך הוא מהווה גורם חוסן משמעותי.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
במחקר של הפסיכולוג היהודי רוברט רוזנטל אותם תלמידים ש"סומנו" באופן רנדומלי כבעלי פוטנציאל, הראו שיפור משמעותי בציונים בהשוואה לאחרים. הוא הסיק שביצועי התלמידים הושפעו ישירות מהיחס של המורים כלפיהם. כאשר המורים האמינו שלתלמידים מסוימים יש יותר פוטנציאל להצליח, הם השקיעו בהם הרבה יותר,
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
מחקרים מראים שתחושת שייכת מורידה מתח, מאפשרת הצלחה, ומספקת תחושה של רווחה נפשית ורגיעה. ולהיפך, חוסר תחושת שייכות, חרם חברתי, בידוד - מובילים לדיכאון, חרדה ותחושת בדידות מכאיבה במקביל, תחושת חוסר שייכות מעלה מתח ומורידה השגים לימודיים ומקצועיים. מכניסה לבלאקאאוט ולחוסר יכולת "לשלוף" מידע במבחן.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
משחקי וידיאו מהווים כיום היבט משמעותי בחייהם של צעירים. הם מספקים לשחקנים סביבה עשירה של חוויה קוגניטיבית, רגשית וחברתית אשר משפרת את התפקודים הקוגניטיביים.חשוב להיות מודעים לא רק לסכנות של משחקי הוידיאו אלא גם להשפעות החיוביות שלהם על תפקודים קוגניטיביים.
משתמשים המשחקים בתדירות גבוהה במשחקי וידיאו מראים יכולת גבוהה לשמר קשב לאורך זמן.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
הבריונות עברה לווטסאפ הכיתתי ומצוקות התלמידים גדלו. גם הקושי לטפל בהן. מאז שעברה מערכת החינוך ללימודים וירטואליים, גם היועצים החינוכיים קיבלו מסך שחור: הקשר שלהם עם התלמידים נפגע, הם מתקשים לזהות בעיות בחייהם ופעמים רבות תלויים בהורים, וברצונם של אלה לשתף פעולה. היועצים מנסים אמנם למצוא דרכי פעולה חלופיות, אך בהיעדר קשר ישיר - אלו מוגבלות.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
מחקר זה נבדק הקשר בין הפנימייה בישראל לרמת הערכים והאינטליגנציה הרגשית בקרב תלמידיה, בהשוואה לתלמידים הלומדים במוסדות אשר אינם פנימייתיים. . לא זו בלבד שנמצא קשר מובהק בין הפנימייה ובין רמות גבוהות יותר של ערכים ואינטליגנציה רגשית בקרב תלמידיה (לעומת תלמידים במוסדות שאינם פנימייתיים), אלא היא אף בחירה אישית ואטרקטיבית של הנוער, אשר מרגיש כי נתרם רבות ממוסד זה.
המשך... |
> אנשים פשוטים > בני נוער וצעירים
|
|
גורמים רבים הוצעו בעבר על מנת להסביר מה מביא לתופעה של דחייה חברתית בגילאי בית הספר, אולם הממצאים במחקר אינם חד משמעיים. במאמר זה מוצע מודל על פיו דחייה חברתית היא תוצאה של קושי בהתאמה לנורמות הכיתה, הנגרם בשל התפתחות לא תקינה של העצמי. המחברת מתארת ומדגימה בעזרת תיאורי מקרה את הקונפליקטים עמם הילד צריך להתמודד בגיל החביון. היא מסבירה את מקומם המרכזי של הנורמות החברתיות בגיל זה, ואת תפקידן ההתפתחותי כגורם המסייע לתהליך ההיפרדות והגיבוש העצמי.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
|
|
|
במבט לאחור |
|
|
|