אגרון
|
 |
משחקי וידיאו מהווים כיום היבט משמעותי בחייהם של צעירים. הם מספקים לשחקנים סביבה עשירה של חוויה קוגניטיבית, רגשית וחברתית אשר משפרת את התפקודים הקוגניטיביים.חשוב להיות מודעים לא רק לסכנות של משחקי הוידיאו אלא גם להשפעות החיוביות שלהם על תפקודים קוגניטיביים.
משתמשים המשחקים בתדירות גבוהה במשחקי וידיאו מראים יכולת גבוהה לשמר קשב לאורך זמן.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
הבריונות עברה לווטסאפ הכיתתי ומצוקות התלמידים גדלו. גם הקושי לטפל בהן. מאז שעברה מערכת החינוך ללימודים וירטואליים, גם היועצים החינוכיים קיבלו מסך שחור: הקשר שלהם עם התלמידים נפגע, הם מתקשים לזהות בעיות בחייהם ופעמים רבות תלויים בהורים, וברצונם של אלה לשתף פעולה. היועצים מנסים אמנם למצוא דרכי פעולה חלופיות, אך בהיעדר קשר ישיר - אלו מוגבלות.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
מחקר זה נבדק הקשר בין הפנימייה בישראל לרמת הערכים והאינטליגנציה הרגשית בקרב תלמידיה, בהשוואה לתלמידים הלומדים במוסדות אשר אינם פנימייתיים. . לא זו בלבד שנמצא קשר מובהק בין הפנימייה ובין רמות גבוהות יותר של ערכים ואינטליגנציה רגשית בקרב תלמידיה (לעומת תלמידים במוסדות שאינם פנימייתיים), אלא היא אף בחירה אישית ואטרקטיבית של הנוער, אשר מרגיש כי נתרם רבות ממוסד זה.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
גורמים רבים הוצעו בעבר על מנת להסביר מה מביא לתופעה של דחייה חברתית בגילאי בית הספר, אולם הממצאים במחקר אינם חד משמעיים. במאמר זה מוצע מודל על פיו דחייה חברתית היא תוצאה של קושי בהתאמה לנורמות הכיתה, הנגרם בשל התפתחות לא תקינה של העצמי. המחברת מתארת ומדגימה בעזרת תיאורי מקרה את הקונפליקטים עמם הילד צריך להתמודד בגיל החביון. היא מסבירה את מקומם המרכזי של הנורמות החברתיות בגיל זה, ואת תפקידן ההתפתחותי כגורם המסייע לתהליך ההיפרדות והגיבוש העצמי.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
מאמר מעניין שכתבה פרופסור ג'ניפר קאהן (אוניברסיטת קליפורניה) אודות המורכבות של הקניית כישורי התמודדות רגשיים לתלמידים בבתי ספר בארה"ב . הקניית מיומנויות להתמודדות חברתית ורגשית לתלמידים הופכת להיות נפוצה ביותר ויותר בתי ספר ברחבי ארה"ב, אך הסוגיות של דרכי ההתמודדות עם כך אינן פשוטות ואפילו מורכבות. המאמר המקורי התפרסם במגזין של עיתון הניו יורק טיימס.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
עזיבת בני נוער את מערכת החינוך לפני סיום לימודיהם הפורמאליים נעשית לפעמים מרצון, בשל צורך לצאת לעבודה ולעזור בפרנסת המשפחה, אך על פי רוב היא נעשית מחוסר בררה, בגלל דחיקת המערכת את התלמיד אל מחוץ לגדר. בכל מקרה, עזיבה זו יוצרת מצב שבו קיימות בארץ שתי קבוצות של בני נוער: קבוצה אחת, הכוללת את הלומדים המנצלים את "התפריט" שהמדינה הכינה עבורם ומציעה להם; וקבוצה שנייה....
המשך... |
> אנשים פשוטים > בני נוער וצעירים
|
 |
עפ"י ד"ר מיכל אל-יגון, ראש המגמה לחינוך מיוחד בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב, ופרופ' מלכה מרגלית, מומחית למחקר בלקויות למידה, השינוי יאפשר גם לאנשים שקיבלו ציון אינטליגנציה נמוך מאחר שהתקשו בהבנת המבחן על רקע לקותם, להיות מאובחנים בלקות למידה - על סמך כלים חדשים. שינויים אלה עתידים להוביל, לטענת החוקרות, לעלייה במספר המאובחנים בלקויות למידה בבתי הספר בארץ.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|