אגרון
|
|
אופנים בהם ניתן לתרגל "מיינדפולנס" (קשיבות) בקלות, ולהפוך את התרגול לפעילות יומיומית הניתנת לשילוב בשגרת הלימודים והכיתה. תרגול מיינדפולנס תורם לאיכות החיים של ילדים ומבוגרים במובנים רבים: הוא תורם להפחתת מתח נפשי, לשיפור יכולת הריכוז, הוויסות הרגשי, והמודעות העצמית, ובכך הוא מהווה גורם חוסן משמעותי.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
מחקרים מראים כי בין 10%-15% מהילדים סובלים מחרם חברתי במהלך לימודיהם. על פי מחקר שפרסם לפני ארבע שנים ד"ר יוסי הראל-פיש מאוניברסיטת בר-אילן, כ-14% מתלמידי כיתות ו' דיווחו כי תלמידים ארגנו עליהם חרם. "ילדים שעוברים חרם חברתי במסגרות החינוכיות אליהן הם משתייכים, נחשבים לבעלי נטייה גדולה בהרבה לסבול ממצוקות ולהתדרדר לנשירה מהלימודים, השמנת יתר, שימוש בסמים, התנהגות עבריינית ואף לדיכאון ולנטייה אובדנית".
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
|
אפקט פיגמליון היא תופעה פסיכולוגית חברתית המגבירה הנעה ומשפרת הישגי לומדים. הרעיון שציפיותיו של אדם עשויות להשפיע על התנהגות הזולת, מקורו בתרבות היוונית.אפקט פיגמליון בחינוך הוא נבואה שמגשימה את עצמה. מחקרים הוכיחו שסטיגמות שנאמרו מראש על ידי תלמידים השפיעו על התייחסות המורה. באסופת המידע יש ריכוז מעניין של מאמרים בעברית על התופעה של אפקט פיגמליון בחינוך.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
רמת הציפיות שנוצרת אצל תלמידים משפיעה על עתידם יותר מאשר הישגים חינוכיים בביה"ס. ציפיות שליליות הניטעות בלבו של הילד פוגעות בסיכויי ההתפתחות שלו בעתיד אך גם בהווה טוענת פרופסור Rhona S. Weinstein מומחית לפסיכולוגיה חינוכית באוניברסיטת ייל בארה"ב. הממצאים של פרופסור ויינשטיין התפרסמו בספרה החשוב:REACHING HIGHER: The Power of Expectations in Schooling.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
|
|
|
במבט לאחור |
|
|
|