אגרון
|
|
הבית הפסיכו-מרחבי נוגע במשמעויותיו העמוקות של בית המגורים מנקודת המבט של התיאוריות הפסיכואנליטיות, כמו גם של האדריכלות, התרבות והגיאוגרפיה האנושית. בספר זה מפתחת סיגל עדן אלמוגי רשת מושגית תלת-ממדית המתפרשת על פני מספר תחומים ולאורך שני צירים: ציר המרחב וציר הזמן. בציר הזמן, הבית מתקיים בנפש לאורך החיים; הוא מחזיק את בית הילדות יחד עם שאר הבתים שגרנו בהם, ביתנו כיום, ואף את הבית האידיאלי המדומיין
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
ספרה של מרית גורן 'פסיכואנליזה של הרוע' הוא תוצר של עמל ארוך שנים במסגרת עבודת דוקטורט אשר עסקה בניתוח פילוסופי ופסיכואנליטי של הרוע. במקריות מצערת, הספר ראה אור זמן קצר לאחר ה-7 באוקטובר, כאשר רבים חשו זעזוע עמוק ממעשי הזוועה המצמררים שביצעו מחבלי החמאס. המפגש עם המציאות הקשה מדגישה את החשיבות של העיסוק ברוע במרחבים הטיפוליים
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
אנליזה של 90 מחקרים שבחנו יותר משני מיליון אנשים מצאה שבדידות כרונית מקושרת לעלייה של 14%-32% בסיכוי למוות מוקדם. חוקרים גם חישבו כי כל יום של בדידות גורם לנזק השקול לעישון 15 סיגריות, אבל התמונה מורכבת מכפי שנדמה. קל לצייר את הבדידות כסכנה ציבורית, אבל יש מקום להזכיר גם את החשיבות של היות לבד, כתנאי הכרחי להתפתחות אישית וחיים משמעותיים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
אליסון גופניק. "מה שאנחנו יודעים מפסיכולוגיה ונוירולוגיה הוא שכל הפואנטה של הילדוּת היא שזו תקופה של חקירה והתנסות חופשית
רובנו מתייחסים להורות כאל תוכנית פעולה: אם נעשה את הדברים כמו שצריך, נקרא את הספרים הנכונים וניישם את כל ההמלצות - הילד יגדל טוב יותר. פרופ' אליסון גופניק, מדענית מובילה בחקר ההתפתחות של ילדים, בטוחה שזו טעות גדולה מבחינת הדרך הנכונה לטפח ילדים.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
|
סיפור חייהם של אנשים שהפרו את חובת הנאמנות לארצם, בוחן את המאפיינים האישיותיים שלהם ומנתח את המניעים הפסיכולוגיים שהביאו אותם לנקוט את הצעד הדרמטי, הבלתי הפיך, של הבגידה.
האם בכל אחד ואחת מאיתנו טמון פוטנציאל לבגידה? האם אפשר לנבא התנהגות קיצונית זו? האם ניתן להקטין את הסיכונים להתרחשותה של בגידה?
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
אופנים בהם ניתן לתרגל "מיינדפולנס" (קשיבות) בקלות, ולהפוך את התרגול לפעילות יומיומית הניתנת לשילוב בשגרת הלימודים והכיתה. תרגול מיינדפולנס תורם לאיכות החיים של ילדים ומבוגרים במובנים רבים: הוא תורם להפחתת מתח נפשי, לשיפור יכולת הריכוז, הוויסות הרגשי, והמודעות העצמית, ובכך הוא מהווה גורם חוסן משמעותי.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
מורה עם חמלה עצמית מצליחה יותר להפנות חמלה לתלמידים, ומחקרים רבים מראים כי תלמידים לומדים ביעילות רבה יותר כשיש להם קשר קרוב ובטוח עם המורה. כדאי לאפשר לצוותים חינוכיים מסגרת קבועה לתרגול מדיטציה מבוססת חמלה, במסגרת קבוצתית. קבוצות תרגול קבועה תוכל להוות קבוצת תמיכה אשר תחזק ותתמוך ביישום חמלה עצמית על ידי כל אחת מהחברות בה.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
|
|
|
במבט לאחור |
|
|
|