בעידן של עולם העבודה כיום אנו מוצאים עובדים לא מעטים אשר עבודתם תובעת מהם 50 שעות (או יותר) בשבוע; יש תוצאות למצב של "עבודה מוגזמת": נטייה מוגברת לחפש מקום-עבודה אחר, לחוש כעס כלפי המעסיק - וכן, לטעות מבחינת עבודתם המקצועית ותפקודם. עניין זה, טעויות תכופות, הופיע אצל 17% מן הנשאלים שאמרו כי הם חשים מצב של "עבודה מוגזמת" - ורק אצל 1% מאלה אשר לא חשו מצב כזה.
מומחים לפסיכולוגיה ארגונית סבורים כי מנהלים וראשי צוותים בעבודה אינם מבינים את ההשלכות הרגשיות של טעויות עובדים בעבודה. במקום לתת לגיטימציה לאותם עובדים ולהקל עליהם הם אינם מגלים רגישות ומגבירים את תחושת האשמה של העובד. במקומות עבודה בהם הבוס או המנהל מראה רגישות יותר גבוהה לטעויות של העובדים , רמת המוטיבציה של העובד עולה ולאורך זמן תרומתו לארגון גדלה. בהקשר זה יש הבדלים בין מנהלות ומנהלים ועל כך במאמר המעניין "The emotional impact of making mistakes at work: gender schemas and emotion norms". המאמר התפרסם בקובץ מאמרים חדש בשם Gendering emotions in organizations