מאת: אוניברסיטת חיפה, אילו יבלברג
ידוע כי כתיבת יומן אישי יכולה לסייע לבני נוער במצוקה, אבל מחקר שנעשה באוניברסיטת חיפה מצא שלכתיבה בבלוג יש יתרונות נוספים. הבלוגרים החדשים
כתיבת בלוג מסייעת לבני נוער שנמצאים במצוקה רגשית-חברתית להתמודד עם הקושי ולשפר את ההערכה העצמית שלהם, כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה. "הערך התרפויטי של הכתיבה, בעיקר כתיבה ביומן אישי, היה ידוע כבר בעבר. מהמחקר שלנו מתברר כי בדור הנוכחי כתיבה הבעתית באינטרנט במסגרת בלוג, יעילה אף יותר מהכתיבה הפרטית המיועדת לעיני הכותב בלבד", ציינו ד"ר מירן בוניאל-ניסים ופרופ' עזי ברק שערכו את המחקר.
מהממצאים עולה שכתיבה בבלוג אפקטיבית יותר בהפחתת הקושי הרגשי-חברתי לעומת כתיבה ביומן האישי, ולעומת קבוצת הביקורת שלא כתבה כלל. עוד נמצא כי מבין הקבוצות שכתבו בבלוג, אלו שכתבו על אודות הקושי הרגשי-חברתי הראו שיפור רב יותר מאלו שכתבו בנושאים כלליים, כאשר הקבוצה שכתבה על אודות הקושי בבלוג הפתוח לתגובות, הראתה את ההקלה הרבה ביותר הן מבחינת שיפור בהרגשה והן מבחינת ההתנהגות החברתית.
לדברי החוקרים, מהמחקר עולה שהבלוג חופן בתוכו את היתרונות שבכתיבה הבעתית, שמאפשרת אוורור רגשות, הקלה, ארגון מחשבתי וביטוי, וכן את היתרונות שבחשיפה באינטרנט, הממקמת את היחיד בתוך מערכת חברתית שוויונית, המספקת משוב, תמיכה והצעת עזרה. "הנער או הנערה מרוויחים מעצם הכתיבה אך גם מעצם המשוב של הקוראים שפורצים את הבדידות שלהם ומסייעים בהתמודדות עם הקושי", סיכמו.
לכתבה המלאה