הקניית מיומנויות להתמודדות חברתית ורגשית לתלמידים הופכת להיות נפוצה ביותר ויותר בתי ספר ברחבי ארה"ב , אך הסוגיות של דרכי ההתמודדות עם כך אינן פשוטות ואפילו מורכבות.
מאמר מעניין שכתבה פרופסור ג'ניפר קאהן (אוניברסיטת קליפורניה) אודות המורכבות של הקניית כישורי התמודדות רגשיים לתלמידים בבתי ספר בארה"ב. הקניית מיומנויות להתמודדות חברתית ורגשית לתלמידים הופכת להיות נפוצה ביותר ויותר בתי ספר ברחבי ארה"ב, אך הסוגיות של דרכי ההתמודדות עם כך אינן פשוטות ואפילו מורכבות. ג'ניפר קאהן מסבירה את הסוגיות המחקריות הרלבנטיות להקניית מיומנויות רגשיות לתלמידים וכיצד ניתן לשפר את דרכי ההתמודדות של התלמידים מול הלחצים המופעלים עליהם כיום להגברת ההישגיות. בסיכומו של דבר , למרות המורכבות של דרכי הקניית המיומנויות הקוגניטיביות הרגשיות לתלמידים , יש להם ערך מוכח מבחינה מחקרית, אבל מורים רבים אינם מאמינים עדיין הלכה למעשה בחשיבות של יצירת מודעות רגשית.