תרבות הבית-ספרית אינה בוחנת כדי שילמדו, אלא מלמדת כדי שאפשר יהיה לבחון. במהות העניין, בית-הספר בעיקר מחלק את הילדים לאזורים, מסמן ומתייג אותם. תכני הלמידה הם רק חומר גלם וזירה מתאימה לתהליך הסימון. טיבם של מבחני בית-ספר כמבחנים המבקשים לתת מידה לאדם כמו שנותנים מידת משקל לחפץ פיסיקלי. הם מבקשים למקם את הילד ביחס לילדים אחרים, לספר לו כמה רחוק הוא מן הטובים יותר.
המשך...
רמת הציפיות שנוצרת אצל תלמידים משפיעה על עתידם יותר מאשר הישגים חינוכיים בביה"ס. ציפיות שליליות הניטעות בלבו של הילד פוגעות בסיכויי ההתפתחות שלו בעתיד אך גם בהווה טוענת פרופסור Rhona S. Weinstein מומחית לפסיכולוגיה חינוכית באוניברסיטת ייל בארה"ב. הממצאים של פרופסור ויינשטיין התפרסמו בספרה החשוב:REACHING HIGHER: The Power of Expectations in Schooling.
המשך...
מה משפיע על הצלחה בלימודים אצל תלמידי חטיבות ביניים ותיכון, תכונות אישיות או רמת ה-IQ של התלמידים ? כדי לענות על שאלה זו חקרו הפסיכולוגים האמריקאיים Duckworth and Seligman מחקר במשך שנתיים בחטיבות ביניים בארה"ב. הממצאים שלהם מלמדים כי באופן משמעותי למשמעת עצמית יש השפעה הרבה יותר גדולה על הישגים בלימודים מאשר רמת ה-IQ של הילד.
המשך...