> אנשים במרחב הניהול
|
|
אסונות ארגוניים שמגיעים לתקשורת הם בדרך כלל תוצאה של טעויות קטנות שהצטברו לאורך שנים, אבל לדברי מומחים יש דרך למנוע אותם, והיא מתחילה בתרבות ארגונית שמעודדת דיווח והכלה של טעויות. ארגון שרוצה לעודד למידה וחדשנות צריך להבטיח סביבה בטוחה, המאפשרת לעובדים לשאול שאלות, להביע את דעתם וגם לעשות טעויות.יש להתייחס באמפטיה לעובד שעשה טעויות , אבל לתחקר לעומק.
המשך... |
> אנשים במרחב הניהול
|
|
עיקרון זה משמש בעיקר לניהול זמן, שהרעיון אומר 80% מהדברים החשובים לאדם, נעשים ב20% מהזמן. ואילו את ה20% מהדברים ,הפחות חשובים, משקיעים 80% מהזמן.מסת' גודין הסופר, מספק רובד נוסף לחוק ה-80-20 כאשר הוא כותב שרוב האנשים מסתפקים ב-80 אחוז ועוברים לדבר הבא. אם "מספיק טוב על מנת לסיים את המשימה" זו המטרה שלנו, אז ביצוע ה-80 אחוז מספיקים בהחלט (ועבור מרבית הדברים בחיינו ...
המשך... |
> אנשים במרחב הניהול
|
|
בספר להתנהל עם מנהלים חושף פרופ’ אדיג’ס את הסיבות להצלחות ולכישלונות בהתנהלותם של ארגונים ושל מנהליהם. הוא מציב בפני הקוראים מראה מלוטשת - גם אם לא נוח להביט בה - שבה משתקפות דרכי פעולתו של מנהל כלפי כפיפים, ממונים ועמיתים וכן דרכי פעולתם כלפיו. אין כמו ההתבוננות המטלטלת הזאת כדי להביא את הקורא לחשיבה מחודשת ורעננה על הסיבות להצלחותיו ולכישלונותיו של מנהל.
המשך... |
> אנשים במרחב הניהול
|
|
סיפור חייו המרתק של עובדיה הררי, האיש שמאחורי מטוס הלביא ומומחה טכנולוגי-אווירונטי מהטובים בעולם. עובדיה הררי היה גדול מסך כל תכונותיו. חקר לא רק את השחקים אלא גם את מה שמתחת. המבט מלמעלה פיתח רעב לחקור את מה שלמטה. הייתה בו חדוות מסעות בלתי נלאית. רעננות של נווד שישן עם תרמיל תחת הראש. כל נסיעה הכינה את הבאה ואת זאת שאחריה.כתבה מרתקת.
המשך... |
> אנשים במרחב הניהול
|
|
לאורך ההיסטוריה נאלץ המין האנושי להתמודד עם קשת רחבה של איומים פיזיים וחברתיים. כתוצאה מהימצאותם המתמדת של איומים בסביבה התפתחו מנגנונים פסיכולוגיים המסייעים לנו להתמודד עמם. כיצד יתמודדו מנהיגים עם איומים הקמים עליהם בדמותם של מתחרים מתוך קבוצתם? מנהיגים חזקים מנסים לשמור את אויביהם קרוב אליהם כחלק מהתמודדות עם איומים הקמים מצידם. מה עומד מאחורי התנהגות זו?
המשך... |
> אנשים במרחב הניהול
|
|
במחקרה בדקה ד"ר נגה שמרת את תהליך ההתמודדות של מנהלים עם הבעות רגשיות של עובדים במהלך אירוע ניהולי. למנהלים קשה להתמודד עם עובדים שמפעילים מניפולציה רגשית במצבי ניהול. אירועים כאלו יוצרים חוויה רגשית של כעס מצד העובד , אך גם תגובה רגשית של המנהלים. המנהלים מגיבים טוב יותר ובצורה יעילה לעובד שמתנהל בצורה עניינית לעומת עובד שמביע רגש כמו כעס.
המשך... |
> אנשים במרחב הניהול
|
|
אם מנהל מוכשר של מפעל ארטיקים יכול לנהל בהצלחה גם חברת היי טק, בית חולים או אוניברסיטה. השאלה הזו עומדת במרכז ויכוח מר הניטש בין שתי אסכולות - זו הגורסת שמקצועני ניהול הם אלה שצריכים לאחוז בידם את המושכות בארגון, לבין האסכולה הטוענת את ההיפך: מנהל יתקשה להצליח ללא הבנה עמוקה של ליבת הארגון, לכן מנהל בנק חייב להיות בנקאי, מנהל בית חולים - רופא, ובראש אוניברסיטה צריך לעמוד אקדמאי מבריק.
המשך... |
> אנשים במרחב הניהול
|
|
|
|
|
במבט לאחור |
|
|
|