איסוף ועיבוד : נעמי גלאור , עורכת תוכן , פרויקט הגורם האנושי , ישראל אלפי מחקרים בעולם עסקו בנושא איי. קיו. – הקשר בינו לבין גזע, מין, מצב סוציואקונומי, תפקוד בבית-ספר ועוד. הרבה פחות מחקרים נערכו על גורמים אחרים המשפיעים על הישגים לימודיים כמו משמעת עצמית.
המחקרים הבודדים שעסקו במשמעת עצמית, טענו , שיש לה השפעה חשובה על הישגים. מחקר אחד מצא שהיכולת של ילד בן ארבע לדחות סיפוק, יכולה לנבא הצלחה בלימודים בגיל מבוגר יותר, אחר הראה את הקשר בין משמעת עצמית להישגים בקולג'. אבל הממצאים של מחקרים אלה אינם חד משמעיים, אולי משום שקשה למדוד מידה של משמעת עצמית.
2 חוקרים ניסו לפתור בעיה זו, הם ניהלו מחקר מקיף בן שנתיים על ילדים בכיתה ח', בו שילבו מספר שיטות לבדיקת המשמעת העצמית כמו שאלונים לבדיקת התנהגות אימפולסיבית, ובדיקת שליטה עצמית, ושאלונים בהם הורי הנבדקים ומוריהם דרגו את מידת המשמעת העצמית שלהם. כמו כן , ערכו להם בדיקת IQ, ומבחני הישגים לימודיים.
מבחנים אלה נערכו בתחילת שנת הלימודים, ובסופה. הנתונים גם כללו את תוצאות מבחני הקבלה שלהם לבתי-ספר התיכונים.
החוקרים מצאו שלמשמעת העצמית היתה השפעה רבה ביותר על הישגי התלמידים, לעתים יותר מהשפעת רמת ה-IQ.
לכתבה המפורטת.