התפיסה הרווחת היא שהמוח האנושי פתוח לקליטת מידע ומיומנויות חדשות בעיקר בגיל צעיר, ושבגיל מבוגר התאים אינם מתחדשים. המחקרים, לעומת זאת, מוכיחים ההפך - אם רק נשכיל להיות פעילים יותר ממה שמציעים הטלוויזיה והאינטרנט
אם בעבר סברו כי המוח האנושי הבוגר הוא בעל מבנה ותפקוד מקובעים ובלתי ניתנים לשינוי, וכי תאי העצב המרכיבים אותו מאבדים בשלב מסוים את יכולת ההתחדשות שלהם, הרי שעדויות חדשות מספרות סיפור שונה למדי ביחס ליכולת השינוי האמיתית של המוח.
כשמר נגיניקימאני מרוגה הגיע לבית הספר היסודי בגיל 84 כדי ללמוד חומר של כיתה א', קריאה וכתיבה לראשונה בחייו, הוא לבטח לא ידע כי הוא עוזר לתאי מוחו להתחדש. השנה היא 2006, וממשלת קניה הודיעה כי היא מאפשרת חינוך יסודי חינם לכלל תושביה. מרוגה החליט לנצל את הרגע ולאחוז בהזדמנות בשתי ידיו.
"ארגז הכלים" שלו כלל שני דברים: למידה של נושאים חדשים, המלווה במאמץ מכוון ומודע. שני דברים אלו הם מה שמציינים מדעני מוח מובילים כמפתחות קריטיים להתחדשות המוח.