פורסם מחקר של ד"ר יובל דרור וסער גרשון (המכללה למינהל) ובשיתוף גוגל בנושא: הישראלים בעידן הדיגיטלי 2012. המחקר התבסס על הסקר, שבוצע בסוף חודש ינואר 2012, הקיף כ-1,200 נשאלים ובדק אוכלוסיות מיוחדות: ילדים (גילאי 12-14), בני נוער (גילאי 15-17), חרדים, ערבים ועולים חדשים. הוא נחשב לאחד הסקרים המקיפים והמעמיקים ביותר שבוצעו בישראל בשנים האחרונות בכל הקשור להרגלים, המוטיבציות וההעדפות של הגולשים בישראל.
הנשאלים, המייצגים את גווניה השונים של החברה הישראלית, התבקשו לענות על עשרות שאלות שנגעו בשני נושאים מרכזיים. הראשון עסק בהרגלי צריכת וייצור התוכן של הגולשים בישראל דוגמת השתתפות פעילה ברשתות חברתיות, צפייה והעלאה של סרטונים, שיתוף תמונות, כתיבת בלוגים וקריאתם ועוד. השני עסק בהרגליהם והעדפותיהם של הגולשים הישראלים בכל הקשור לצריכת תוכן באתרים מקומיים ובינלאומיים.
תוצאות הסקר משרטטות תמונת מצב עדכנית, עשירה ומורכבת של פעילויות הגולשים בחברה הישראלית ובאמצעותה ניתן לנתח את המוטיבציות של הגולשים בשעה שהם פונים לאתרים ישראלים או דווקא לאתרים זרים, משתתפים או נמנעים מלהשתתף בפעילויות ווב 2.0 (Web 2.0) שונות ועוד.
מטרת המחקר
מטרת המחקר היא לספק תשתית עובדתית ומדעית לדיון תקשורתי, ציבורי ואקדמי באשר להשפעות העידן הדיגיטלי על החברה הישראלית. כדי להגשים מטרה זו, תוצאות הסקר מתפרסמות באופן פתוח וחופשי כדי להעשיר את השיח הציבורי ולבסס אותו על נתונים מדויקים, עדכניים ומלאים ככל הניתן.
פרויקט ישראלים בעידן הדיגיטלי - 2012 - המכללה למנהל