אגרון
|
|
אנחנו מפנקים אותם יותר מדי, וגם מלחיצים אותם כל העת להישגיות. אבל אם לא ניתן להם לשחק בחופשיות, הם יגדלו אומללים ומוגבלים . כבר יותר מחמישים שנה שאנחנו, בארצות הבית, מצמצמים בהדרגה את ההזדמנויות שיש לילדים לשחק, והדבר נכון גם במדינות רבות אחרות. המבוגרים החלו בצמצום החופש של הילדים לשחק לבדם,
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
|
משחקי הדמיון של ילדים הם אמצעי ההבעה והתקשורת העיקרי העומד לרשותם. חשיבותם להתפתחות הילד ולאיכות תפקודו במישורים הקוגניטיבי, הרגשי והחברתי רבה ביותר. משחק הדמיון מהווה כלי עיקרי בחינוך בגיל הרך ובטיפול בילדים. ספר פורץ דרך זה המבוסס על סקירה מקיפה של הספרות הרלוונטית ועל ניסיונו רב השנים של המחבר בוחן את משחקי הדמיון מן הזוויות ההתפתחותית, הרגשית, התקשורתית-חברתית והבין-תרבותית.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
הפסיכואנליטיקאי ורופא הילדים דונלד ו. ויניקוט, שהרבה לעבוד עם ילדים הראה כי המשחק נוצר בשלב הראשוני של פרידת התינוק מאמו, כדרך להתמודד עמה. בספרו "משחק ומציאות" עוסק ויניקוט בתופעה שאותה הוא מכנה "אובייקט מעבר": הדובי שהתינוק מסרב להיפרד ממנו, למשל, או הסמרטוט שהתינוק תוחב לפיו. המאמר סוקר גם תיאוריות נוספות בפסיכולוגיה הנוגעות למשחקי ילדים ומראיין מומחים בתחום.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
|
|
|
במבט לאחור |
|
|
|