במאמר מתאר ד"ר גוטרמן מקרה של יובל, תלמיד הלומד אנגלית בביה"ס יסודי ומתמודד עם מצב עקה פתאומי כתוצאה מדרישה שהפנתה המורה לאנגלית ליובל לעיני כל הכיתה. מה שקרה במוחו של יובל, ייצור עודף של קורטיזול, מפריע לפעולתם של הנוירוטרנסמיטורים במוח. לפיכך, אפילו עם זיכרון כלשהו קוּבַע כיאות בעבר, למעשה הגישה אליו נחסמה. הדבר דומה לרשת תקשורת או רשת חשמל הקורסת בסערה.
המשך...
כשחושבים על מדענים, עולה לרוב תמונת האדם המצוי במעבדה, לבוש בחלוק לבן ושקוע בין המכשירים האלקטרוניים השונים. אולם מדען מתחום חקר מדעי המח מאוניברסיטת בוסטון עשה שימוש מעשי בידע שצבר אודות תהליכי החשיבה האנושית - שלושה מהם במיוחד - כדי להתקדם בשלבים השונים של תכנית הטלוויזיה הפופולארית, ומספר על כך במגזין המדע הפופולארי Seed.
המשך...
תיאוריה חדשה של חקר המוח הנקראת Mirror neuron עשויה להסביר כיצד אנו לומדים באמצעות חיקוי וכיצד אנו יוצרים מצבי הזדהות עם אחרים. התיאוריה של "השתקפות נוירונית" שגובשה ע"י פסיכולוגים באוניברסיטת אוקספורד בשנים 2000-2001, מציעה הסבר מחקרי חדשני לפעולת דמיון מודרך או פעולה מודרכת בין שני אנשים המתבוננים האחד בשני או בחבריהם.
החוקרים סבורים שפענוח דפוסי התגובה המודרכת המקבילה עשויה להסביר אולי את פשר התנהגות הילדים האוטיסטים. המחקר בנושא עדיין בעיצומו , אך הוא מעורר עניין רב בעולם.
המשך...