אגרון
|
 |
גם הזהירים שבמדענים מודים שאנו חווים מהפכת מידע חסרת תקדים. השאלה היא מה יקרה למוח האנושי כשהבכורה תעבור סופית למכונה? "המוח שלנו מיוחד בתחום המוחות. הוא משנה את העולם באמצעות יצירות חדשות. בדיוק כמו שהמצאנו את המכונית ואנחנו לא צריכים לרוץ יותר, כך המוח ממציא מכשיר ומפנה לעצמו יכולת שהיתה חבויה. מתפנים לך משאבי מוח, אולי לרגשות או ללימוד מתמטיקה.
המשך... |
> הרהורים ומחשבות
|
 |
יותר בוגרי האוניברסיטאות בארה"ב יוצאים בעידן הנוכחי עם תארים גבוהים ועם תארי דוקטורט , אך אלו לא מעידים על מיומנויות מתקדמות שהם מציעים למשק , לכלכלה ולחברות. משנה לשנה הולך וגדל הפער בין הידע הרב שנרכש באוניברסיטאות ובין הדרישות של החברות והמשק לבוגרי אוניברסיטה עם יכולות אישיות גבוהות ומיומנויות מתקדמות. המאמר הנוכחי נכתב ע"י ד"ר Michael Schrage, חוקר עמית בMIT.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
למעלה מ-30% מההורים בארצות הברית אינם יודעים מספיק על גידול ילדים - דבר שעלול לפגוע בהתפתחות המנטלית של ילדיהם. כך עולה ממחקר אמריקאי חדש, שנערך במרכז ללימודי רפואה של אוניברסיטת רוצ'סטר שבמדינת ניו-יורק. גם לאחר שנוטרלה השפעה של משתנים כמו רמת חינוך, רמת השכלה, גיל ומצב מנטלי, התברר שלמספר משמעותי של הורים יש ציפיות לא ריאליות באשר להתפתחות ילדיהם.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
בימים אלו יצא לאור ספרו החדש של החוקר ג'ורג סימנס, Knowing Knowledge הזוכה לעניין רב ולהערכה של הקהילה החינוכית בקנדה, ארה"ב ואירופה. הספר סוקר בצורה מעמיקה כיצד התרחבות ערוצי הידע גורמת לשינוי בארגונים ובחברה. השינויים בדינאמיקה של התפשטות הידע אינם בהכרח תבניתיים ואינם זורמים באופן היררכי כמקובל מלמעלה למטה אלא נעים בכמה כיוונים ולעתים רבות מלמעלה למטה.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|