אגרון
|
|
מטרת המאמר היא הצגת קבוצת תמיכה מקוונת כמאפשרת פתיחת ערוצי תקשורת וקידום העצמה אישית וקהילתית. הטכנולוגיה פתחה למשתתפות, אלמנות צה"ל, אפשרות לפריצת מחסומים של שתיקה ארוכת שנים, להתחברות לעצמן ולאחרות, ולמעבר לפעילות עבור עצמן במציאות הלא-מקוונת. המסקנות מבוססות על מחקר שנערך לאורך שנתיים על קהילה תמיכה מקוונת( פורום באינטרנט) של אלמנות צה"ל .
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
במאמר מוצגים ממצאי מחקר איכותני הדן בתרומתה ובמשמעותה של ההשתתפות בפורומים באינטרנט, עבור הורים ובני משפחות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים, בהתמודדות היומיומית עם גידול הילדים. חלק נכבד מהודעות המשתתפים עסק בביטויים של שיתוף פעולה שאינם קשורים לחילופי מידע. התברר הפוטנציאל הגדול שיש להשתתפות בפורומים עבור אותם הורים וקרובי משפחה לילדים בעלי צרכים מיוחדים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
דיון בטבעם של הרשת בכלל ושל "פורום תמיכה לבני הדור השני והשלישי" בתפוז בפרט, כ"מרחב ביניים של החווייה". ההרצאה ניתנה ביום העיון של מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט:"יום השואה 2006 - שני היבטים מקוונים". הקסם של הפורום לתמיכה בבני הדור השני של ניצולי השואה הוא בדיוק בשילוב האוקסימורוני שבין שיתוף בטראומה האיומה והלא-אנושית ביותר, לבין שהיה במרחב הקסום, המאפשר והפתוח של הרשת.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
במוקד עבודת המחקר תהליכים העוברים על אמהות בדרך ואמהות בראשית דרכן, החברות בקהילה וירטואלית. באמצעות הרשת הן בונות לעצמן זהות אימהית, ומאפשרות לעצמן לבדוק ולתקף זהות זו מול חברות קהילה אחרות. אך האם הקהילה הוירטואלית מסייעת להן לבנות זהות זו בדרכים ייחודיות לרשת, בשונה מתהליכים נפשיים אחרים?
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
|
|
|
|
במבט לאחור |
|
|
|