אחרי ההצלחה העולמית של ספרו "אינטליגנציה רגשית", מסביר דניאל גולמן מהי אינטליגנציה חברתית בעולם שבו הניכור הבין-אישי משתלט על המין האנושי. פרופסור ברוך נבו אינו מבין במה היא שונה מסתם אינטליגנציה.גולמן אינו מציג בספרו שיטה בדוקה למדידת מה שהוא רואה כאינטליגנציה חברתית. מדענים נוהגים לומר שאם מהות כלשהי אינה ניתנת למדידה, ייתכן שהיא אינה קיימת כלל.
המשך...
יכולות של האינטליגנציה הרגשית מתחילות להתפתח בילדות והן משפיעות על העתיד. מתוך העובדה שהאינטליגנציה הרגשית ניתנת לפיתוח, בגיל הילדות אנחנו בונים את יכולותיו של ילדינו לעתיד, באופן רחב ועמוק. לכן חשוב לזהות את המרכיבים בילדינו, לזהות את נקודות העוצמה והאתגר שלהם ולפתח אותם. ניבה דולב עוסקת בפיתוח אינטיליגנציה רגשית בילדים ומבוגרים.
המשך...
פיתוח קורסים בנושא אינטליגנציה רגשית משמעו התמקדות בתהליך ולא בתוכן. תכנית הלמידה הקסומה (המתוארת בספר) מספקת גישה לאינטליגנציה רגשית בכל נושא שמועבר במערכת החינוך בבתי-הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. אבני היסוד העיקריות שלה: "המה"- מה יילמד בכל אחת מרמות הלמידה, מה תהיה החוויה בכתה; ה"היכן" וה-"מתי"- היכן, במסגרת רמות הלמידה. פיתוח למידה רגשית בכיתה כרוך בעשייה של דברים בצורה שונה על ידי המורה.
המשך...