אגרון
|
|
עד לפני כמה עשרות שנים, הייתה מקובלת הסברה כי בשעת השינה, גם המוח מצוי במעין תרדמת, ואינו פעיל כמעט. בשנים האחרונות הצטברו יותר ויותר עדויות כי המוח פעיל מאוד גם בעת השינה, ומגיב לגירויים שונים. עם זה, עד עתה לא הצליחו חוקרים להוכיח כי המוח של אדם בוגר מסוגל לבצע תהליך של למידה תוך כדי שינה (אם כי הדבר אפשרי ככל הנראה אצל תינוקות צעירים מאוד).
המשך... |
> מחקרים ועיונים בביולוגיה ובמדעי החיים
|
|
ניסוי קצר בגירוי חשמלי של המוח הביא למסקנה שמדובר בסם חזק ביותר המסוגל להביא אתכם למצב המושלם מבחינת יכולת חשיבתית. ההלם החשמלי המתון נועד לעשות דפלוריזציה לממברנות העצביות באזור, ובכך להפוך את התאים לפעילים ומגיבים יותר לגירויים. בדומה למדענים אחרים שמשתמשים בגרייה חשמלית,שיטה זו מאיצה את יצירתן של רשתות עצביות חדשות בעת פיתוח של מיומנות כלשהי.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בביולוגיה ובמדעי החיים
|
|
כאשר התנסות בהווה מסתיימת בחוויה חיובית יחסית, כל האירוע כולו נתפס בזיכרון שלנו כחיובי יותר, אפילו אם לאורכו היו רגעים של חוויות פחות טובות. כלומר, אירוע חיובי שיסתיים שחוויה שלילית, ייזכר אצלנו לרוב כאירוע שלילי. מה שקובע את תפיסת החוויה הוא הזיכרון ולא התחושה הרגעית בזמן ההתרחשות. תהליך הזיכרון במוח האנושי הוא מורכב ואינו מובן במלואו.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
במאמר זה המחבר מביא שתי דוגמאות לגבי הזיכרון האנושי. בדוגמא אחת הוא מצטט קטע ממאמר שלפיו, אחסון מידע סימבולי בזיכרון לטווח קצר של אנשים - כמו כאשר מכניסים מספר טלפון של מכר לזיכרון ה-iPhone- מקושר לעיבוד מודע.בדוגמא השנייה שמציין המחבר, הזיכרון לטווח קצר מחזיק כמות קטנה של מידע, כמו מספר טלפון, כאשר חוזרים על המספר בראש עד שזוכרים אותו.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
סטודנטים שעברו משבר נפשי מסיימים בימים אלה תוכנית המכינה אותם למסגרת של לימודים ועבודה. מדובר בתוכנית פל"א המתקיימת במכללה למינהל ומותאמת לצעירים המתקשים לקיים אורח חיים נורמטיבי בשל התמודדותם עם בעיות נפשיות. התוכנית בנויה כך שתענה לצרכים האישיים של הלומד, תוך שהיא מקנה כישורי למידה ומאפשרת לרכוש מקצוע ולהשתלב בשוק העבודה.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
המחקר בדק 1820 מתבגרים בגילאי 13 עד 18.5 (מתוכם 958 נערות), נבדקה היכולת הקוגנטיבית באמצעות מבחנים מתמטיים, ורבאליים ושאלות הגיון, נמצא כי מתבגרים אשר היו פעילים גופנית במהלך שעות הפנאי שלהם ונהגו פחות לעסוק בפעילות פאסיבית כגון צפייה ב -lcd בשעות הפנאי הפגינו כישורים קונטיביים ברמה טובה יותר מאלו אשר במהלך שעות הפנאי לא היו פעילים ספורטיבית.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
ד"ר רועי כהן קדוש מאוניברסיטת אוקספורד, חוקר, בין השאר, קוגניציה מספרית ואת הרכישה של הבנה מספרית, פונקציות של האונה הקודקודית במוח ואת תפקידן בייצוג מספרי ובקנה מידה. עיקר העניין שלו, על פי העמוד שלו ב-Oxford Neuroscience, הוא בהבנת המבנים במוח והתהליכים במוח שמאפשרים תפיסה, ייצוג, למידה ושימוש במידע מספרי בפרט ומידע שקשור לגדלים ולקנה מידה בכלל. דיווח על מחקרו האחרון לשיפור יכולות באמצעות גירוי חשמלי למוח.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
|
|
|
במבט לאחור |
|
|
|