מה משפיע על הצלחה בלימודים אצל תלמידי חטיבות ביניים ותיכון, תכונות אישיות או רמת ה-IQ של התלמידים ? כדי לענות על שאלה זו חקרו הפסיכולוגים האמריקאיים Duckworth and Seligman מחקר במשך שנתיים בחטיבות ביניים בארה"ב. הממצאים שלהם מלמדים כי באופן משמעותי למשמעת עצמית יש השפעה הרבה יותר גדולה על הישגים בלימודים מאשר רמת ה-IQ של הילד.
המשך...
התיאוריה של קישוריות אנושית בחינוך מתוקשב שפותחה על ידי החוקר הקנדי George Siemens זוכה לאחרונה להתעניינות רבה . הלומדים כיום חשופים לכמויות עצומות של מידע (המידע מכפיל את עצמו כל 18 חודשים כיום) והתיאוריות הפדגוגיות הקיימות לא נותנות מענה לבעיה זו. לכן, יש חשיבות רבה ליצירת הקשרים המסתעפים בין הלומדים לבין עצמם.
המשך...