אגרון
|
|
מדענים טוענים כי שימוש בטלפון הסלולרי ובמכשירים דיגיטליים אחרים בחדר הכושר או בתור בסופרמרקט, פוגעים בתהליכי למידה חשובים. זה הזמן לשים בצד את המכשירים הדיגיטליים וליהנות מהשקט. קורבנות העולם הדיגיטלי. לאנשי עסקים רבים יש סיבה טובה, כמובן, לבדוק את הטלפונים שלהם כל הזמן. אבל זה יכול לעלות להם במחיר נפשי. מאמר מעניין שהתפרסם בעיתון ניו יורק טיימס.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
מחקר חדש הראה כי תינוקות לומדים על העולם שסביבם מתוך שינה, וניסוי אחר הראה שחלומות מסייעים בגיבוש זכרונות חדשים.למידה מתוך שינה אינה תהליך דמיוני, אם כי בינתיים אפשר לדבר בעיקר על למידה בקרב תינוקות. ובניסוחה של דנה בירד מהפקולטה לפסיכולוגיה באוניברסיטת פלורידה, "מצאנו צורה בסיסית של למידה בשעת שינה בקרב תינוקות, שיתכן שאינה מתקיימת בקרב מבוגרים".
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
המאמר מדגיש את היתרון הקיים עבור המוח בלמידת שפות נוספות, אולם יותר מכך, מסביר את החשיבות של למידה בכלל כחלק מאימון המוח: "למידה משפיעה על המוח. ככל שאתה משתמש יותר במוח, אתה יוצר יותר קשרים בין אזורים וככה המוח נעשה יותר עמיד. כשאנחנו מאמצים את המוח ולומדים שפות אנחנו מגיעים לזקנה עם 'רזרבה קוגניטיווית' יותר גדולה. למעשה זה מעניק למוח גמישות שמעכבת את השפעות הזיקנה".
המשך... |
> הבריאות שלך
|
|
החוקרים גילו כי ה"למידה" בזמן השינה מהירה בערך פי 7 מהלמידה האמיתית. החוקרים אפילו הקבילו זאת לזמן חלום - כל 7 שניות במציאות זו שנייה אחת בחלום... לאחר שנמצאה קורלציה בין זוגות תאים, ונצפה ה"כיווץ" בזמן, בדקו החוקרים, האם תבנית שנמצאה בזמן למידה, תחזור על עצמה בזמן שינה אם נריץ את הנתונים של זמן השינה פי 7 יותר מהר. המחקר נערך על ידי חוקרים במעבדה באריזונה.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בביולוגיה ובמדעי החיים
|
|
פרופסור ג'ון סוולר , פרופסור לפסיכולוגיה וחינוך באוסטרליה הנחשב כאחד ממגבשי תפיסת תיאורית העומס הקוגניטיבית (Cognitive Load Theory ) סבור כי במרבית המקרים ההוראה של המורים אינה לוקחת בחשבון את הדרך בה אנו חושבים ומעבדים מידע ולכן היא נכשלת. כל תהליכי הלמידה בכיתה עוברים דרך הזיכרון הפעיל של התלמיד בכיתה שהוא מוגבל לעיבוד בו-זמני של 3-4 פריטי מידע ללא חזרה על החומר.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
במאמר מתאר ד"ר גוטרמן מקרה של יובל, תלמיד הלומד אנגלית בביה"ס יסודי ומתמודד עם מצב עקה פתאומי כתוצאה מדרישה שהפנתה המורה לאנגלית ליובל לעיני כל הכיתה. מה שקרה במוחו של יובל, ייצור עודף של קורטיזול, מפריע לפעולתם של הנוירוטרנסמיטורים במוח. לפיכך, אפילו עם זיכרון כלשהו קוּבַע כיאות בעבר, למעשה הגישה אליו נחסמה. הדבר דומה לרשת תקשורת או רשת חשמל הקורסת בסערה.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
תרבות הבית-ספרית אינה בוחנת כדי שילמדו, אלא מלמדת כדי שאפשר יהיה לבחון. במהות העניין, בית-הספר בעיקר מחלק את הילדים לאזורים, מסמן ומתייג אותם. תכני הלמידה הם רק חומר גלם וזירה מתאימה לתהליך הסימון. טיבם של מבחני בית-ספר כמבחנים המבקשים לתת מידה לאדם כמו שנותנים מידת משקל לחפץ פיסיקלי. הם מבקשים למקם את הילד ביחס לילדים אחרים, לספר לו כמה רחוק הוא מן הטובים יותר.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
|
|
|
במבט לאחור |
|
|
|