במחקר נמצא כי ככל שהספריות הביתיות בתקופת הילדות הכילו יותר ספרים, כך הירידה בתפקוד הקוגניטיבי בגיל מבוגר הייתה איטית יותר. "פיתוח יכולות קוגניטיביות בילדות יכולה לייצר "רזרבות' שמגנות על המוח מפני ניוון בזקנה" אמרה ד"ר גלית וינשטיין, מעורכות המחקר. היא הוסיפה כי "בחנו למעשה את החשיפה לספרים ולא קריאה עצמה. ההשערה הייתה שעצם החשיפה לכמות גדולה של ספרים בבית יכולה להוות גירוי בעל השפעה חיובית לאורך זמן".
המשך...
פרופסור ג'רום ברונר הניח את היסודות למהפכה הקוגניטיבית ולחקר היצירתיות; הוא חקר את מנגנוני התפיסה האנושיים ופיתח תיאוריות על התפתחות הילד, על למידה ועל תרבות החינוך; הוא כתב על תהליכי פתרון בעיות ועל אופנים ליצירת ידע חדש; ובערוב ימיו, הוא טבע את המונחים "חקר פרדיגמטי" ו-"חקר נרטיבי" כחלופות משלימות של יצירת משמעות על ידי בני אנוש, וניסה ככל יכולתו לעודד יותר איזון בין החלופות הללו..
המשך...