שילוב חברתי בין ילדי גן בספקטרום האוטיסטי ובין ילדים עם התפתחות נוירו-טיפיקאלית הוא תהליך חשוב ומשמעותי, אך מאתגר," אומרת פרופ' באומינגר-צביאלי. "אחד מהאתגרים עבור ילדים בספקטרום האוטיסטי הוא יצירת תהליכי אינטראקציה מיטבית עם בני גילם. אינטראקציה זו כוללת את היכולת לשחק משחקים חברתיים ומשחקים חברתיים דמיוניים עם עוד ילדים, לקיים שיחות סביב פעילויות, ליזום אינטראקציה, להגיב אליה בצורה הדדית ומותאמת, ולפתח משחק או פעילות עם חבר."
המשך...
במאמרו המעמיק פורש פרופסור יואל אליצור את עקרונות תכנית התקשרו"ת (הורות תומכת קשר ותקווה) להכשרת הורים: תכנית בעלת השפעה מבוססת מחקר להפחתת בעיות התנהגות ולשיפור היכולות הרגשיות-חברתיות של ילדי גן, לצד השפעה מטיבה על הוריהם. התכנית מתחילה באיתור ילדים בסיכון להתפתחות הפרעות התנהגות ומציעה התערבות מוקדמת ומניעתית באמצעות קבוצות פסיכו-חינוכיות של הורים.
המשך...