אגרון
|
|
מיכל קרבאל-טובי וכנרת להד בוחנות במאמר חדש בכתב העת Sociology את מעמדן השולי של רווקות ביחסים חברתיים דרך הפריזמה של החלפת מתנות. קרבאל-טובי (החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה בתל אביב) ולהד (התוכנית ללימודי מגדר, תל אביב) מנתחות טקסטים רבים, רובם מקוונים, ומצביעות על הקשר בין סטאטוס משפחתי לבין דפוסי נתינה, ועל צמיחתן של קולות ביקורתיים על ׳היעדר הוגנות׳ של רווקות ביחס לקשר הזה ולנורמות המעצבות אותו
המשך... |
> מחקרים ועיונים בסוציולוגיה ובאנתרופולגיה
|
|
הודו, שכלכלתה גדלה במהירות הגדולה ביותר בעולם, היא גם הדמוקרטיה הגדולה ביותר. מספר ילדיה הוא הגדול ביותר בעולם והם מהווים יותר מ–19% מאוכלוסיית ילדי העולם. קרן הילדים של האו"ם, יוניצ"ף, מעריכה כי בהודו יש יותר מ–10.2 מיליון ילדים עובדים, שמשועבדים בגלל עוני ומחסור. זוהי מדינה שבה מיליוני ילדים איבדו ומאבדים את ילדותם, ומנסים בדם ויזע להימלט מכבלי העוני.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בסוציולוגיה ובאנתרופולגיה
|
|
ראיון מעניין עם ד"ר מהא כרכבי סבאח, מרצה באוניברסיטת בר־אילן ומרכזת מחקר במרכז שוות במכון ון ליר. הגברים לא מעוניינים בשוויון בין המינים. אתה חושב שיש גבר שירצה לוותר על פריווילגיות כאלה? אין מצב שאשה תהיה אם יחידנית? לא. אם היא רווקה היא תישאר בבית המשפחה תחת חסות האב או הגברים במשפחתה.זה משהו שאנחנו גדלים אתו, שהסטטוס של נישואים גבוה יותר מאשר של רווקות,
המשך... |
> מחקרים ועיונים בסוציולוגיה ובאנתרופולגיה
|
|
מאמר זה בוחן את התפתחותה של התופעה החברתית של "היציאה לשאלה" מהחברה החרדית מאז קום המדינה ועד שלהי שנות התשעים . המאמר מבוסס על 53 סיפורי חיים של גברים ונשים , בני 15 עד 70 שנה , שעזבו את החברה החרדית באופן נפשי או מעשי בין השנים 1998-1948 . במאמר הנוכחי יש ניסיון שיטתי ומעמיק ללמוד מבעד לעיניהם של היוצאים לשאלה על ההקשרים שהתופעה מעוגנת בהם ,
המשך... |
> אנשים פשוטים > סיפורי התמודדות
|
|
שכיחותם של נישואי פוליגמיה בחברה הבדואית רק הולכת וגדלה והאיסור החוקי עליהם כמעט שלא נאכף. האם הכרזתם השבוע של שרת המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה על יוזמה למיגור הפוליגמיה תתקן הזנחה של שנים, שהותירה עשרות־אלפי נשים וילדים פגועים פיזית ונפשית? בפזורה הבדואית מתקשים לשמור על אופטימיות. מעריכים ש-30%-40% מהמשפחות הבדואיות בנגב כיום הן משפחות פוליגמיות.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בסוציולוגיה ובאנתרופולגיה
|
|
לימדו אותנו לחשוב שאנחנו עובדים בעיקר בשביל המשכורת. אם כך, מדוע רבים כל כך מאיתנו אינם מרוצים מהעבודה שלהם, גם אם שכרם נדיב? ולמה יש אנשים שחשים סיפוק עצום מעבודתם אף ששכרם נמוך? פרופ' בארי שוורץ, שחקר את הנושא לעומק ובחן עובדים מכל שכבות החברה, מנפץ את המיתוס לפיו שכר גבוה פירושו אושר תעסוקתי. באמצעות דוגמאות רבות הוא חושף את הדפוסים שמובילים ליצירת אושר במקום העבודה...
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
|
דור ה-Y הישראלי נולד בשנות השמונים והתשעים של המאה העשרים.אלה צעירים חילונים שגדלו ועוצבו בתקופה של צמיחה כלכלית מואצת, בזמן שהחברה הישראלית נעשתה יזמית, צרכנית, תקשורתית, אינדיווידואלית וגלובלית יותר. זהו דור מתירני, שיוויוני, מלא הומור, מפרגן, פתוח וזורם. הוא מאחר להתבגר, חי בלהקות אורבניות, מהסס להתחייב ולקחת אחריות, ממוקד בעצמו ומנהל את חייו כאילו אין מחר.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בסוציולוגיה ובאנתרופולגיה
|
|
|
|
|
במבט לאחור |
|
|
|