מניתוח ממצאי המחקר עולה כי יש הבדלים מובהקים בין קבוצת הלא-מנגנים וקבוצת המנגנים לאורך זמן ביכולות קוגניטיביות כמו יכולות מילוליות, זיכרון לא מילולי, ומהירות מוטורית. אף שההבדלים בין שתי קבוצות המנגנים לא היו מובהקים באופן סטטיסטי, היכולות של קבוצת המנגנים לזמן קצר עלו על אלו של הלא-מנגנים. מאמר של ד"ר מרים דישון-ברקוביץ שפורסם במקור בכתב העת גלילאו.
המשך...
נגינה מגיל צעיר משפרת את ביצועי המוח. בגיל מבוגר היא תורמת לגמישות המוחית ועשויה לדחות את אובדן הזיכרון ילדים הלומדים לנגן מרוויחים פעמיים: פעם אחת בהנאה, בשמחה ובתחושת ההישג מנגינה בכלי האהוב עליהם, ופעם שנייה בהשפעה שיש לנגינה על המוח, למשל על מיומנויות למידה. כך מצאה פרופ' נינה קראוס מאוניברסיטת נורתווסטרן במדינת אילינוי בארצות הברית במחקר שערכה ב-2010.
המשך...