אגרון
|
 |
ראשי מערכת החינוך החרדית רואים זאת כנטישת הקודש לטובת החול, אך עבור יותר ויותר חרדיות זהו צורך השעה: "דווקא בגלל שאני רוצה שבעלי לעתיד ילמד תורה, אני חייבת עבודה מכניסה. שינוי המגמה נעשה כבר בשנות התיכון, בגילים 15–16. אז מחליטות הצעירות החרדיות כי פניהן למקום אחר, כמו מגמת ניהול עסקי (עם התמחות בחשבונאות) שהיא המבוקשת ביותר.יש גם פנייה למגמות הנדסת תוכנה.
המשך... |
> אנשים פשוטים > החברה החרדית
|
 |
ב-2017 פירסם HSBC דו"ח שמסקנותיו הוכיחו מעל לכל ספק שמחויבות ההורים הסינים לחינוך ילדיהם היא מהגבוהות בעולם. משפחה סינית מוציאה היום על חינוך יותר מאשר על כל תחום אחר; 50% מהוצאות ההורים בערים הגדולות הם על חינוך.אז למה אומרים שהאימא היהודייה והאימא הסינית דומות? יכול להיות שאנחנו פשוט פרשנו מהתחרות בשלב מוקדם? מאמר מעניין של יעל עינב.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
מחקר זה נבדק הקשר בין הפנימייה בישראל לרמת הערכים והאינטליגנציה הרגשית בקרב תלמידיה, בהשוואה לתלמידים הלומדים במוסדות אשר אינם פנימייתיים. . לא זו בלבד שנמצא קשר מובהק בין הפנימייה ובין רמות גבוהות יותר של ערכים ואינטליגנציה רגשית בקרב תלמידיה (לעומת תלמידים במוסדות שאינם פנימייתיים), אלא היא אף בחירה אישית ואטרקטיבית של הנוער, אשר מרגיש כי נתרם רבות ממוסד זה.
המשך... |
> אנשים פשוטים > בני נוער וצעירים
|
 |
המאמר מציע מודל להתערבות טיפולית בילדים שאינם פנויים רגשית ללמידה, המבוסס על רעיון הגמישות הפסיכולוגית. רעיון זה נמצא בלב מודל חדשני שהתפתח כחלק מהגל השלישי של הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי: טיפול בקבלה ובמחויבות (ACT). בתחילה מציגים המחברים את הפנומנולוגיה של חוסר פניות רגשית ללמידה, ולאחר מכן הם ממשיגים את התופעה בעזרת התהליכים הפסיכולוגיים אשר מרכיבים את מודל הגמישות ..
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
המחבר מתאר את הקושי של החברה להתמודד עם אחרות, ואת הנטייה שלה להדיר, לדחות ולהרחיק את הילד השונה. לטענתו, מערכות החינוך ואנשי המקצוע שעובדים בהן, מתמקדים בפרקטיקה של מיון דוגמת אבחונים והערכות, במקום להעניק דגש להכלה המותאמת לצרכים ולשאיפות של הילד. המאמר בוחן את ההשלכות החברתיות של תיוג הילדים ושל הפנמת הדימוי הפגום, ומדגים זאת בעזרת תיאור מקרה.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
במאמרו המעמיק פורש פרופסור יואל אליצור את עקרונות תכנית התקשרו"ת (הורות תומכת קשר ותקווה) להכשרת הורים: תכנית בעלת השפעה מבוססת מחקר להפחתת בעיות התנהגות ולשיפור היכולות הרגשיות-חברתיות של ילדי גן, לצד השפעה מטיבה על הוריהם. התכנית מתחילה באיתור ילדים בסיכון להתפתחות הפרעות התנהגות ומציעה התערבות מוקדמת ומניעתית באמצעות קבוצות פסיכו-חינוכיות של הורים.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
בית-הספר בנוי כמרחב בתוכו פועלות קבוצות שונות (הכתה, צוותי המורים, התלמידים, ההורים, המנהל, צוותים מקצועיים, משרד החינוך ועוד). קבוצות אלו מקיימות ביניהן יחסי גומלין שונים - חלקם גלויים וחלקם סמויים; אלו מהווים את הסביבה והיחסים המרכיבים אותה בתוכה גדל הפרט, וממנה הוא אמור לרכוש ולפתח ידע ושליטה בעולם, התנהגות חברתית, מבני אישיות פנימיים ומיומנויות שונות.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|