אגרון
|
 |
בארגונים מעטים החלו ליישם גישה שונה לחלוטין. מדובר בשינוי התרבות הארגונית הדוחפת את העובד לטפס מעלה בסולם ההיררכיה. במקומה, פותחה תרבות ארגונית המאפשרת לכל עובד להישאר בדיוק בתפקיד בו הוא מצליח וממקסם את הכישורים שלו. קידום העובד יתבטא במעטפת התגמולים לה היה זכאי לו היה מקודם לתפקיד אחר. תוספות שכר, קידום בדרגה והטבות אחרות. בארגונים אלו נוצרה תרבות ארגונית אחרת...
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
 |
במאמר זה המחבר מביא שתי דוגמאות לגבי הזיכרון האנושי. בדוגמא אחת הוא מצטט קטע ממאמר שלפיו, אחסון מידע סימבולי בזיכרון לטווח קצר של אנשים - כמו כאשר מכניסים מספר טלפון של מכר לזיכרון ה-iPhone- מקושר לעיבוד מודע.בדוגמא השנייה שמציין המחבר, הזיכרון לטווח קצר מחזיק כמות קטנה של מידע, כמו מספר טלפון, כאשר חוזרים על המספר בראש עד שזוכרים אותו.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
להיפר־פוליגלוטים מוקדש ספרו החדש של העיתונאי מיכאל ארארד, "Babel No More", ובתרגום חופשי "הסוף לבבל". ארארד יצא לחפש את אספני השפות, את מה שמאפיין אותם, ואת מה שהפך אותם לכאלה. הוא נוסע לאזורים שתושביהם שולטים בכמה שפות, מראיין היפר־פוליגלוטים כפייתיים, ומתחקה אחר דמויות היסטוריות כגון הקרדינל האיטלקי בן המאה ה־19 ג'וזפה מצופאנטי, שזוכרים לו את שליטתו ב־50 שפות.
המשך... |
> ספרים חדשים
|
 |
הספר אני-אתה-אנחנו מלווה את הילדים בתהליך של רכישת מיומנויות רגשיות וחברתיות והוא מבוסס על מידע עדכני בנושא ועל נסיונה העשיר של לאורה וולמר בטיפול בילדים ובהדרכת הורים וצוותים חינוכיים.
הספר אני-אתה-אנחנו מציג שאלות ודילמות אוניברסליות בעולם החברתי, דרך סיפורים מסקרנים והומוריסטיים שמזמינים את הילדים לגעת בתכנים רגישים בצורה לא מאיימת.
המשך... |
> ספרים חדשים
|
 |
יותר בוגרי האוניברסיטאות בארה"ב יוצאים בעידן הנוכחי עם תארים גבוהים ועם תארי דוקטורט , אך אלו לא מעידים על מיומנויות מתקדמות שהם מציעים למשק , לכלכלה ולחברות. משנה לשנה הולך וגדל הפער בין הידע הרב שנרכש באוניברסיטאות ובין הדרישות של החברות והמשק לבוגרי אוניברסיטה עם יכולות אישיות גבוהות ומיומנויות מתקדמות. המאמר הנוכחי נכתב ע"י ד"ר Michael Schrage, חוקר עמית בMIT.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|