חוקרים באוניברסיטת תל אביב זיהו מנגנון במוח האדם, שמאפשר למידה יעילה באמצעות מספר חשיפות של שניות אחדות, במקום שינון וחזרות במשך שעות. "הממצאים שלנו מאתגרים את כל הגישות והתיאוריות המקובלות של למידה וזיכרון," אומר מוביל המחקר, ד"ר ניצן צנזור מבית הספר למדעי הפסיכולוגיה ומבית ספר סגול למדעי המוח באוניברסיטת תל אביב.סיכום עיקרי הממצאים מובא בהמשך ...
המשך...
מחקר ישראלי חדש מוכיח שבזמן שאנו ישנים, המוח שלנו מסוגל ללמוד דברים חדשים. המחקר הוכיח כי אנשים ישנים מסוגלים להגיב לגירויים וללמוד מהם, ואף ליישם את הלמידה הזו כאשר הם ערים. מתברר שיכולת הלמידה הזו מתקיימת דוקא בשלבי השינה בהם אנחנו לא חולמים, ואילו בזמן חלימה לא מתקיימת למידה כזו. מחקר זה מצטרף למחקרים רבים המוכיחים כי בזמן השינה מתקיימים תהליכי עיבוד של למידה שבצענו.
המשך...
הנראות של המהגר כרוכה בזיהויו כזר ובסיווגו כאחר. מהגרים עסוקים תמיד בשאלות כמו האם מזהים אותי? באילו סימנים? האם אני יכול להסתתר או להיטמע? ואולי כדאי דווקא להפגין את נראותי ולהדגיש את שונותי. הספר "נראות בהגירה: גוף, מבט, ייצוג" מציע מסגרת מושגית חדשה לחקר ההגירה בכלל וה"שיבה הביתה" האתנו-לאומית בפרט. נראות בהגירה מתרחשת בנקודת המפגש שבין הגוף הנצפה למבט הצופה, בין המהגר למנגנוני הכלה והדרה.
המשך...