במאמר נבחן הקשר בין מחוננות לבין ניסיונות התאבדות ומחשבות על מוות והתאבדות אצל ילדים. תחילה יוצגו ממצאים מן הספרות המחקרית על מושג המוות אצל ילדים ועל התאבדות אצל ילדים, על מנת לבחון האם ניתן לצפות להבדל בין ילדים מחוננים לילדים שאינם מחוננים בעניין זה. בהמשך תיסקר הספרות אודות תופעת ההתאבדות בקרב ילדים מחוננים. יוצגו מאפייני מחוננות שלהם פוטנציאל להוות גורמי סיכון לאובדנות.
המשך...
ד"ר חנה דויד במאמר מצוין הסוקר את הבעייתיות באבחון ילדים מחוננים ועל הקשיים בפענוח מבחנים אלה. "במבחני אינטליגנציה סטנדרטיים יש סבירות גבוהה יותר להציג את הנבדקים כפחות אינטליגנטיים מאשר הם למעשה, הרבה יותר מהסבירות להציגם כאינטליגנטיים יותר". המאמר מבקש לתרום ליכולתם של אנשי המקצוע להציע המלצות שמתאימות יותר לצרכים הקוגניטיביים והרגשיים של הילד המחונן.
המשך...
במאמר הנוכחי בודקת ד"ר חנה דויד את נושא הפרפקציוניזם אצל מחוננים תוך ניסיון למצוא מענה לשתי שאלות: 1. האם הפרפקציוניזם הוא אחד ממאפייני המחוננות? 2. האם פרפקציוניזם הוא תמיד שלילי או שניתן לעשות הבחנה ברורה בין פרפקציוניזם חיובי לזה השלילי? הכותבת סבורה שקיום אורח חיים דתי בכלל, והקפדה על קיום מצוות הדת בפרט, מהווים כר נרחב לפיתוח בעיית הפרפקציונזים הן אצל בנים והן אצל בנות במגזר זה.
המשך...