.JPG) |
"הפרעה" פירושה גורם חוסם, מעכב, מונע, פוגע; אין בה כל יתרון. אין היא מהווה שונות, כי אם חסרון ופגם. התופעה המכונה בטעות "הפרעת קשב וריכוז", לעומת זאת, אינה בגדר חסרון ואין זה ראוי או נכון לנסות "לתקנה". מדובר בשוני נוירולוגי, המקבל ביטויים בכלל תחומי החיים, ומהווה למעשה יתרון פוטנציאלי משמעותי.מערכת החינוך מצפה מהם לשבת בשקט לאורך שעות, וכשהם לא עושים זאת מתייגת אותם כבעייתיים.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
לצאת מהקווים' ספרו החדש של הסופר קן רובינסון, מומחה בעל שם בינלאומי בתחום פיתוח היצירתיות, החדשנות ומשאבי אנוש. שלושה נושאי יסוד עוברים בספר כל אורכו. הראשון, הידיעה שאנו חיים בעידן של מהפכה. השני, אם ברצוננו לשרוד ולהצליח עלינו לשנות את דעתנו על היכולות שלנו ולנצל אותם בדרך שתביא לנו הצלחה וביטחון. השלישי, כדי לעשות זאת עלינו לשנות מהיסוד את מערכת החינוך המקבעת ומסרסת אותנו מגיל צעיר.
המשך... |
> ספרים חדשים
|
 |
טינה סיליג מחברת הספר 'אתה גאון' הינה דוקטור למדעי המוח המלמדת יזמות וחדשנות באוניברסיטת סטנפורד. בנוסף היא מנחה סדנאות למנהלים וכבר כתבה כמה ספרי מדע פופולאריים למבוגרים ולילדים. ניסיונה העשיר בתחום הביא אותה לכתוב ספר המראה כיצד יצירתיות פורצת דרך וחדשנות מצויים בחיקו של כל אדם. טינה יצרה מודל חדש, שנקרא מנוע החדשנות הוא משנה חשיבה ופורץ דרך.
המשך... |
> ספרים חדשים
|
 |
כתבה אודות ההיסטוריה של מבחני יצירתיות, והחשיבות שלהם בהווה. בכתבה מרואיינים מספר אנשי מקצוע, ביניהם ג'יימס קטרל, שנשאל: "מדוע חשוב למדוד יצירתיות?". ג'יימס קטרל מדווח כי על תהליך מעניין : תלמידים בבתי הספר היסודיים הגיעו גבוה יותר במדדי היצירתיות בהשוואה לתלמידי בתי הספר התיכוניים . ההסבר שלו הוא שבתי ספר תיכוניים פועלים בגישה שחונקת את היצירתיות של התלמידים המגיעים אליהם.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
החוקרים ממכון קרולינסקה בשוודיה בחנו את הקשר בין מקצועות יצירתיים, לרבות אמנותיים או מדעיים, לבין הפרעות נפשיות שונות. במחקר המתפרסם החודש בכתב העת Journal of Psychiatric Research, נאספו נתונים על 1,173,763 נבדקים. החוקרים מצאו עדות לקשר בין הפרעה ביפולרית לבין נטייה לעסוק באמנות או במדע, לרבות רקדנים, צלמים, מעצבים, סופרים וחוקרים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
ארבע דרכים יצירתיות להגיע ליצירתיות: היצירתיות מתחילה כשהמחשבה בורחת, קשיים טכניים מולידים הברקות, האופן ספייס פוגע באיכות והבידוד משפר אותה ואאוטסיידריות נותנת את נקודת המבט החדשה. המוח עסוק כל הזמן, גם כשאנחנו לא חושבים על כלום וגם כשאנחנו ישנים. הראשון שגילה זאת היה הנס ברגר, ממפתחי האא"ג, המכשיר הראשון שסרק ותיעד את הפעילות החשמלית במוח.
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
 |
זה למעלה משני עשורים טוענת קבוצה גדלה והולכת של פסיכולוגים, פסיכיאטרים ומדעני מוח, כי ההפרעה הדו-קוטבית מגבירה באופן כלשהו את היכולת ליצור. לפי פרסומים שונים, מהפרעה דו-קוטבית סבלו המשוררים אלכסנדר פושקין, ויליאם בלייק, ג'ון קיטס, אדגר אלן פו, אמילי דיקינסון ואן סקסטו; הסופרים אמיל זולא, מרי שלי, לב טולסטוי, ניקולאי גוגול, מקסים גורקי ורוברט לואיס סטיבנסון ועוד.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|