אגרון
|
 |
אנו רואים בטעות בילדינו "שלוחה של עצמנו". הצלחה שלהם נדמית לנו כהצלחתנו ואנו חווים כישלונות שלהם כמכאיבים ממש כאילו אנו נכשלנו. לכן חשוב מאוד כאשר באים לעסוק בנושא "צפיות שיש להורים מילדיהם" להבהיר את התפקיד ההורי ולהבחין בהבדל בין הצורך שלנו להצליח כהורים לבין הצורך שלהם להיות הם, כלומר לגדול לאנשים עצמאים ואחראיים הבוחרים את דרכם לפי נטיות לבם ולא לשמש בתפקיד של מגשימי החלומות והצפיות שלנו.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
לא רק בני דור שני לשואה חסרים פרטים מדוייקים על מוצאם ועל דמויות הוריהם, אלא שכולנו נידונים לבורות ולעיוורון כשאנו מנסים להסתכל נכוחה על הורינו. מה שלא יהיו הסבריהם של פסיכולוגים קליניים, כל אחד לפי התיאוריה שהוא מחזיק בה . לדעת פרופסור עמיה ליבליך זוהי עובדה שאין ממנה מנוס, פער הדורות הזה הוא גורלנו. יש מסך המפריע לנו לראות את ההורים כפי שהיו באמת, והרחקת המסך היא מטלה קשה המושגת רק לעיתים רחוקות.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
ספרה החדש של הפסיכולוגית הלנה גולדברג טוען כי הגנת יתר של נערות ונערים בגיל ההתבגרות על ידי הוריהם לא תורמת להתפתחותם הנפשית ולחוסנם הנפשי. במידה לא מבוטלת הופכים בני הנוער והילדים לבני ערובה לרגשות הפחד של ההורים. אין ספק שפחדים אלו עוברים אליהם בצורה עקיפה ופוגעים בחוסן הנפשי שלהם וביכולות ההתמודדות בהמשך החיים. המחקר נערך בקרב אוכלוסיות ילדים ובני נוער באנגליה ובארה"ב.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
במאמר מוצגים ממצאי מחקר איכותני הדן בתרומתה ובמשמעותה של ההשתתפות בפורומים באינטרנט, עבור הורים ובני משפחות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים, בהתמודדות היומיומית עם גידול הילדים. חלק נכבד מהודעות המשתתפים עסק בביטויים של שיתוף פעולה שאינם קשורים לחילופי מידע. התברר הפוטנציאל הגדול שיש להשתתפות בפורומים עבור אותם הורים וקרובי משפחה לילדים בעלי צרכים מיוחדים.
המשך... |
> אנשים פשוטים > אנשים , מחשבים ואינטרנט
|
 |
שינה של ילדים יחד עם ההורים במיטתם הפכה לטרנד סוחף בשנים האחרונות. האופנה שהתחילה בארה"ב, שם ישנים ההורים עם כמה ילדים במיטה גדולה במיוחד, הגיעה גם לישראל וכבשה לבבות של הורים רבים, המאמינים שזו דרך החינוך המתאימה ביותר לגדל את ילדיהם. יותר ויותר זוגות מאמצים את הגישה ואף רוכשים להם מיטה גדולה מהרגיל, כדי שתכיל ביתר נוחות את כל דייריה.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
התייחסות של ההורה להיבטים רגשיים בחוויות שעובר הילד, עשויה להיות בסיס לפיתוח מודעות של הילד לרגשותיו. שיח רגשי עם ילדים יכול להתקיים כמעט בכל סיטואציה בחיי היום-יום. המבוגר הוא זה שיכול לכוון את השיחה למקומות רגשיים או להישאר בשיח היומיומי ה"רגיל". שיח רגשי ישיר מתקיים כאשר ההורה פונה ומתעניין בעולמו הרגשי של הילד, ושואל, למשל, "איך הרגשת היום בגן?, או "איך הרגשת כשיונתן קרא לך בשם גנאי?" וכו'.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
איך מגדילים את הסיכוי של הילדים לאוצר מילים רחב ולהצלחה בלימודים? מחקר חדש מצא שהדרך לעשות זאת היא להשתמש בכמה שיותר מחוות ותנועות ידיים כחלק מהתקשורת השוטפת עם פעוטות. מחקר אמריקאי חדש מצא כי פעוטות להורים שהשתמשו יותר בתנועות ידיים ומחוות כדי לתקשר עמם עד גיל 14 חודשים, פיתחו אוצר מילים גדול יותר כשהתחילו ללכת לגן בסביבות גיל ארבע וחצי.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|