 |
מאמר זה מטרתו לדון במושג "אובדן עמום" ובמשמעויותיו הפסיכולוגיות והחינוכיות בהקשר של התפתחות הילד, קשיים אפשריים וסיוע שאפשר לתת ברמה הפרטנית, המשפחתית ובמערכת החינוך. אובדן עמום (Ambiguous Loss) הוא אובדן לא ודאי, מעורפל, לא ברור ולא קבוע (2006 ,Boss, 1999). מתוארים שני סוגים של אובדן עמום: 1. אדם אהוב הנעדר מבחינה פיזית אך נוכח מבחינה פסיכולוגית.
המשך... |
> אנשים פשוטים > סיפורי התמודדות
|
 |
'מות אמי' הוא ספרו האישי ביותר של נתן זך ואחד הממוארים היפים והמרגשים ביותר בספרות הישראלית. נתן זך נולד בברלין ב- 1930 לאב יהודי גרמני ואם איטלקייה קתולית, הוריו נפגשו במקרה בחשמלית באמסטרדם: "לא הייתה להם אפילו שפה משותפת חוץ מהרצון לברוח, הוא מאמו השתלטנית והיא-מאחיותיה".כיוון ולא הייתה בין הוריו גם שפה משותפת לשונית, הם שוחחו שנים אחדות בתנועות ידיים או בצרפתית הדלה.
המשך... |
> ביוגרפיות, זכרונות ותולדות חיים
|
 |
מאחורי השאלה המעסיקה כל הורה, אם לתת לילד לנצח או לאפשר לו גם להפסיד, עומדת השאלה, מהי מבחינתם המשמעות של ניצחון ושל הפסד.
האם עדיף ללמד ילדים בדרך הקשה, ששמחת הניצחון מתוקה יותר למי שטעם תבוסה? או שמא כדאי לתת לילד לנצח, ולאפשר לניצחון להיות חלק מההנאה? האם קיימת אסטרטגיה שתטפח את אושרו של הילד ואת כישוריו, גם כשמדובר רק במשחק מונופול?
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
.JPG) |
החיים עם ADD/ADHD יכולים להיות קדחתניים וההורות לילד עם הפרעת קשב יכולה להיות כמו טיפוס במעלה הגבעה שבו גם המשימות הפשוטות ביותר עלולות להתיש ולשבור אותנו. ספר זה עוסק בסוגיות של ארגון וניהול זמן בהקשר של ADD/ADHD ומציג שיטת מעשיות כיצד לעזור לילדים להתארגן בחיי היומיום ולהכניס קצת שלווה למהומה.בהתמודדות עם טווח קשב קצר ו"פתיל" קצר עוד יותר, מדריך יעיל להורים וגם למורים.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
לפי ויניקוט, מתבגרים זקוקים למבוגר שלא יכחיש ויטשטש את ההרסנות ההתבגרותית, אלא יקבל אותה, יתמודד אתה וישרוד אותה. ההבנה לגבי הצורך בסיוע להורים להתמודד עם האתגר הגדול העומד לפתחם היא היום נחלת רבים וטובים; מאמר זה מבקש להיעזר בתובנות של ויניקוט ואחרים על מנת להפנות את תשומת הלב לתמיכה שנדרשת עבור צוות בית הספר - הסביבה שבה מבלה המתבגר חלק ניכר מזמנו.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
.JPG) |
ד"ר לוין, ראש המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת סטנפורד מביאה בספרה החדש עצות להורים בעקבות מחקרים שונים שערכה, והמסקנה העליונה המרחפת מעל היא ש"ההורה האופטימלי הוא מעורב ומגיב אל ילדו, מעמיד לו רף ציפיות גבוה, אך מכבד את האוטונומיה שלו ולא חודר אליה". גם כדאי שלא תרבו במחמאות ואל תעשו עבורו משימות שהוא יכול לבצע לבדו.הורים המעניקים לילדיהם סמכות, הורים סומכים מייצרים רמות מוטיבציה גבוהות בילדים.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
בספרו החדש "איך ילדים מצליחים" ("How Children Succeed"), נטען בזכות תכונות האופי כבסיס להצלחה של ילדים ונוער : הרעיון שמיומנויות לא קוגניטיביות, כגון: התמדה, שליטה עצמית, סקרנות, מצפוניות, כוח סבל וביטחון עצמי, הן מכריעות יותר להשגת הצלחה מאשר אינטליגנציה. על כתפי המבוגרים הנמצאים בחייהם של הילדים הללו קיים לעתים קרובות עומס רב מדי של בעיותיהם האישיות.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
|