אגרון
|
 |
למרבה הצער,לעתים מתקבל הרושם כי בעוד הורות נתפסת בישראל כזכות, והמדינה מסייעת לאזרחיה להפוך להורים, אולי יותר מכל מדינה אחרת ( במימון טיפולי פוריות למשל), אין היא מספקת להם תנאים מסייעים למילוי אחריותם לילדיהם. במציאות ציבורית כזאת - של בלבול , חוסר בהירות. האשמה של החברה ושל ההורים- אין כדי לקדם הורות טובה, ילדות ונעורים טובים יותר וחברה עתידית משופרת.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
לפי התפישה הסינית, עם היוולדו נכנס הילד הסיני למערכת יחסי גומלין מאוד ברורה של ‘תן וקח' עם הוריו. דהיינו, במהלך שנות ילדותו מחויבים ההורים לדאוג לו, ובתמורה אסור לו להפקיר אותם לעת זקנה. מערכת הציפיות הזו משמעותית כל כך בעיני הסינים, עד שרבים מהם אינם חוששים להצהיר בגלוי כי הסיבה המרכזית בגינה הם מולידים ילדים היא שיהיה מי שידאג להם ויפיג את בדידותם בגיל מבוגר .
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
איך נולד הקשר הראשוני עם התינוק? כיצד מקנים לתינוק ביטחון עצמי? מה עדיף, משפחתון או מטפלת? מתי כדאי להתחיל לקבוע גבולות לתינוק? כיצד נדע לפרש את בכיו? מהי הדרך הטובה ביותר להרדים אותו? וחשוב לא פחות - מה קורה לנו, ההורים, כשתינוק חדש מצטרף למשפחה?הורים מהרגע הראשון הוא הרבה יותר ממדריך להורות טובה - הוא קורס הכנה להורות. ספרו של הפסיכולוג דני עמית.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
ילדינו גדלים לתוך מציאות שבה עליהם להתחרות לא רק באחיהם או באחד ההורים במסגרת המשולש האדיפלי, אלא בטכנולוגיה שלוכדת בהצלחה רבה את המושקעות ההורית. קיים היבט נוסף וחשוב לתופעה. הולכת ונטווית סביבנו מציאות שבה ילדים הנולדים כיום, חווים חוויה הורית שונה בתכלית מהחוויה שחווינו אנו כילדים. העולם האינטרנטי- סלולארי מאפשר לנו להיות בעת ובעונה אחת במספר מקומות, שיחות,
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
שחיקתו המהירה של המבנה החברתי המסורתי הפתיעה את השלטונות בדרום קוריאה. בשנת 1988 גיבשה הממשלה מערכת פנסיה בסיסית, אולם הקצבאות שקיבלו הספיקו בקושי לשלם בשביל מצרכים בסיסיים. אזרחים רבים אינם מבוטחים היום משום שכבר לא היו בגיל עבודה בשעה שהשיטה אומצה. דו"ח ממשלה מ-2011 קובע שרק ארבעה מתוך עשרה תושבים מעל גיל 65 מקבלים פנסיה ממשלתית או פרטית.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בדמוגרפיה
|
 |
שום דבר שקורה בין ילדים והורים באופן חד פעמי איננו משפיע באמת על התפתחות הילד ועל אישיותו המתעצבת. גם אם הוא קורה מספר פעמים עדיין אין בכוחו להטות את התפתחותו ולשנות את מסלול חייו. אולם כשיש מרכיב קבוע ביחס בין ההורה והילד שנוכח שם תמיד, בצורה זו או אחרת, הוא יגרום לכיוון התפתחותי שעמו יהיה על הילד לחיות כל ימיו. אחד הדברים המשפיעים ביותר שנשארים קבועים בחייו של הילד....
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
לדעתה של גליה הראל דור הבעיה העיקרית בשאלה הזו מסתתרת בשאלה עצמה. השאלה "איך להיות הורה טוב לילד מתבגר" מתמקדת בהורה, וזו מקור הטעות. השאלה המרכזית שאולי צריכה להשאל היא "איך לעזור לילדים להתבגר ולהפוך בוגרים מאושרים ומסופקים השמחים בחלקם", או משהו כזה, לכן, החליטה גליה לנקוט בגישה הישירה ולפנות אל המקור עצמו, הרי הוא בנה המתבגר ולשאול אותו: "מה הופך בעיניך הורים לטובים?"
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|