אגרון
|
 |
כשהורים חשים רגשי אשמה ביחסים עם ילדיהם, לא רק שהם לא עוזרים לעצמם, הם גם פוגעים בילדים. במקום להתעסק ברגשי אשמה מוטב שניקח אחריות על מעשינו ונלמד איך לנהוג אחרת בפעם הבאה. בעיה נוספת עם רגשי אשמה היא שהם מתעסקים בעבר, בדברים שכבר התרחשו ולא ניתן לשנותם. ההתמקדות בדברים שלא ניתן לשנות מקבעת ומשחזרת את מה שהיה, במקום לאפשר למידה, הסקת מסקנות ובחירה בדרכים אחרות.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
מחקר בנושא שיחות קשות. החוקרים מצאו כי בשיחה קשה, או טעונה, מתקיימות למעשה מספר שיחות מקבילות שלרוב איננו מודעים אליהן. היעדר המודעות למתרחש בשיחה טעונה פוגע ביכולת השליטה שלנו ומעלה חשש מפני כניסה למפגש העלול להיות טעון. הבנת המימדים השונים המתקיימים במפגש טעון מאפשרת לנו להתנהל עם אומץ וביטחון, לצד צניעות וענווה, וכך להעצים את אפקטיביות השיחה.
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
 |
תינוקות מסוגלים לשפוט את אופיים האמיתי של אנשים יותר מאשר אנשים מבוגרים. תינוקות בגילאי 6 חודשים עד 10 חודשים חשים באופן מודע מי הם האנשים הנדיבים בעלי הכוונות הטובות מבין האנשים שמסביבם . כך מגלה מחקר חדש של אוניברסיטת ייל בארה"ב.התינוקות נמשכים לאנשים אלו יותר מאנשים אחרים ונוטים להביע אליהם רגשות חיוביים וחמים יותר. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Nature לאחרונה.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
קובץ מאמרים שערכו שלמה בידרמן ורינה לזר בנושא "תשוקה". מאמרים אלו הושמעו לראשונה באוניברסיטת ת"א כהרצאות בכנס החמישי המשותף לבית הספר לפילוסופיה ולתוכנית לפסיכותרפיה בבית הספר ללימודי המשך ברפואה.
המאמרים בספר זה בוחנים פנים שונות של התשוקה, אבל מה שמשותף להם אינו דימוי הנהר אלא ביטוי של השתוקקות מרובת קולות, שנבלעים זה בזה.
המשך... |
> ספרים חדשים
|
 |
הלן פישר היא אנתרופולוגית ידועת שם, מרצה באוניברסיטת רטגרס, אשר זכתה בפרס הנכבד של "האגודה האמריקנית לאנתרופולוגיה" על מחקריה ופרסומיה. בספרה "אנטומיה של אהבה" כותבת הלן פישר כי הכול מתחיל במולקולה קטנה הנקראת פנילאתיל אמין (AEP) ולה חוברים שני נירוטרנסמיטורים: נוראפינפרין ודופמין. רמתם הגבוהה של ההורמונים הללו במוח גורמת תחושה של התרוממות-רוח ושיכרון חושים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים ברפואה וביו-רפואה
|
 |
פיתוח קורסים בנושא אינטליגנציה רגשית משמעו התמקדות בתהליך ולא בתוכן. תכנית הלמידה הקסומה (המתוארת בספר) מספקת גישה לאינטליגנציה רגשית בכל נושא שמועבר במערכת החינוך בבתי-הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. אבני היסוד העיקריות שלה: "המה"- מה יילמד בכל אחת מרמות הלמידה, מה תהיה החוויה בכתה; ה"היכן" וה-"מתי"- היכן, במסגרת רמות הלמידה. פיתוח למידה רגשית בכיתה כרוך בעשייה של דברים בצורה שונה על ידי המורה.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|