אגרון
|
 |
ילדים שמתעלים את הפרעת הקשב שלהם לכיוון ספורטיבי, פעמים רבות חשים הקלה, מרגישים שהם מוצאים את מקומם ואפילו מצטיינים בענף שלהם. הסביבה הספורטיבית מאפשרת להוציא את החוזקות שמגיעות עם הפרעת הקשב, בהן: אנרגיה שופעת, מנהיגות, יצירתיות, אינטואיציה, קבלת החלטות מהירה. לא בכדי, רבים מהספורטאים המצטיינים הם אנשים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז.
"השחייה מרגיעה אותי, וכשאני שוחה אני מרגיש שאני ממוקד, שאני בעולם שלי. אני אוהב ספורט, ואני יודע להיות ממוקד מטרה כשזה כרוך בהישגים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
הנה סיבה טובה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז (ADHD) לאכול יותר פירות וירקות – זה עשוי לעזור להפחית בעיות חוסר קשב. כך עולה ממחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Nutritional Neuroscience.
ממצאי מחקר הראו שילדים שצרכו יותר פירות וירקות הראו תסמינים פחות חמורים של פגיעה בריכוז, אמרה איירין האטסו, מחברת שותפה למחקר ופרופסור חברה לתזונה אנושית באוניברסיטת אוהיו סטייט. "הקפדה על תזונה בריאה, שכוללת פירות וירקות, עשויה להוות דרך אחת להפחית חלק מהתסמינים של ADHD".
המשך... |
> מחקרים ועיונים ברפואה וביו-רפואה
|
 |
הממצאים מראים כי ההסתברות הצפויה להתאושש מנגיף הקורונה עולה מ-0.41% במדינות שבהן יש שכיחות נמוכה יחסית להפרעות קשב וריכוז (3%) עד ל-1.20% במדינות עם שכיחות גבוהה יחסית של הפרעת קשב וריכוז (13%). בנוסף, בניגוד להגדרת ה-ADHD כגורם סיכון להידבקות בנגיף הקורונה במחקרים קודמים, לא נמצא במחקר הנוכחי קשר בין עלייה בשכיחות של ADHD באוכלוסייה האמריקאית להידבקות או תמותה מקורונה
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
.JPG) |
"הפרעה" פירושה גורם חוסם, מעכב, מונע, פוגע; אין בה כל יתרון. אין היא מהווה שונות, כי אם חסרון ופגם. התופעה המכונה בטעות "הפרעת קשב וריכוז", לעומת זאת, אינה בגדר חסרון ואין זה ראוי או נכון לנסות "לתקנה". מדובר בשוני נוירולוגי, המקבל ביטויים בכלל תחומי החיים, ומהווה למעשה יתרון פוטנציאלי משמעותי.מערכת החינוך מצפה מהם לשבת בשקט לאורך שעות, וכשהם לא עושים זאת מתייגת אותם כבעייתיים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
הורות היא שלב התפתחותי מרכזי שבו אב ואם נדרשים ליכולות כגון ארגון, תיווך, הכלה, נתינה והקשבה. אנשים עם הפרעת קשב או לקויות למידה משמעותיות עלולים להתקשות בתפקודים שונים שעשויים להשפיע על יכולות אלה. במאמר זה מוצג מודל עבודה שפותח עבור הורים בעלי הפרעות קשב או לקויות למידה, במטרה לשפר ולטפח את חוויית ההורות ואת התפקוד ההורי. ד"ר דרור אורן וסמדר זהר
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
רבים עסקו בסוגיית הקשב על היבטיה השונים ומתוך מצוקת התלמידים והשטח. נראה כי לרוב הפתרון האולטימטיבי הינו הפנייה לנוירולוג או לפסיכיאטר לשם הבחנת בעיית קשב וריכוז על בסיס נוירולוגי, זאת מתוך חשד לקיומה של בעיה במערכת העצבים שלא מאפשרת לילד את הפניות, הריכוז והרגיעה. אך מה עם אותם ילדים שהטיפול הפסיכיאטרי או הנוירולוגי לא עונה על צרכיהם? מה עם אותם ילדים שהטיפול התרופתי לא מסייע להם?
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
מחקר זה מתאר את חוויותיהם של נערים ונערות עם ADHD בנוגע לתהליך האבחון והטיפול התרופתי. 14 ראיונות נערכו עם נערים שאובחנו כבעלי ADHD, והנתונים נותחו בגישה איכותנית פנומנולוגית. התוצאות הראו פסיביות של הנערים בתהליך האבחון ויחס מצומצם לאבחנה. בנוגע לטיפול התרופתי, מחציתם דיווחו כי הטיפול עזר להם בלימודים ובמבחנים, אך רובם ציינו תופעות לוואי הכוללות עייפות, שינוי בזהות ...
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|