אגרון
|
 |
גלית חתן,הגיעה למחקר שפרסם לפני כשנה ד"ר אדוארד למיי מאוניברסיטת ניו המפשייר, ושם הוא מצא כי אנשים שמרגישים שאינם אהובים ומוערכים מספיק מייחסים חשיבות גבוהה יותר למוצרים חומריים. "עצם הרכישה גורמת לאנשים להרגיש בטוחים, הם מקבלים תחושת הגנה מעצם הבעלות על חפצים", אומר ד"ר למיי, "אולם מצאנו שאנשים שמקבלים מספיק אהבה והערכה, שני דברים שגם כן מספקים תחושת ביטחון..
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
ספר חדש ומרתק "גאולת הנפש המודרנית", העוסק בהשפעתה של הפסיכולוגיה על תרבות הרגשות בעידן הקפיטליסטי.כיצד ביססה הפסיכולוגיה את מעמדה בלב הזהות המודרנית וכיצד חילחלה השפה הטיפולית לכל תחומי התרבות - שאלות אלה נבחנות ב"גאולת הנפש המודרנית: פסיכולוגיה, רגשות ועזרה עצמית", ספרה של הסוציולוגית פרופ' אווה אילוז, המתפרסם עתה בעברית (הוצאת הקיבוץ המאוחד/ סדרת קו אדום כהה; תרגום: איה ברויאר).
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
צרכנים נוטים להאמין שרכישה של מוצר יקר יותר תסב להם הנאה לטווח ארוך יותר. למרות שהם לומדים עם הזמן והניסיון שההנאה שלהם ממוצרים פוחתת, הם נוטים להתעלם ממידע זה בתנאים רגילים של קבלת החלטות. הבנה טובה יותר של התהליכים האחראים להסתגלותם של צרכנים על פני זמן למוצרים, כמו גם תובנות על התהליכים המעכבים הסתגלות, עשויים לסייע לצרכנים לקבל החלטות רכישה טובות.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
לאינטרנט יש גם צדדים שליליים. אחד מהם הוא ההתמכרות. שימוש מופרז באינטרנט - המוגדר באופנים שונים כשימוש בעייתי באינטרנט, כהתמכרות לאינטרנט, כשימוש פתולוגי באינטרנט, כשימוש כפייתי באינטרנט וכהתמכרות למחשב. ככל שגוברת התלות ברשת - משתמשי האינטרנט גולשים שלוש שעות וחצי בממוצע ביום, לפי סקר שנערך באוניברסיטת סטנפורד.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
בספרו החדש טוען פרופסור בארי שוורץ (מרצה בכיר לפסיכולוגיה בארה"ב) שעודף אפשרויות הבחירה אליהן אנו נחשפים כיום רק משבש את קו מחשבתנו ואבחנתנו הנכונה. חשיפה ליותר מדי אפשרויות בחירה משבשת את תהליך קבלת ההחלטות של אנשים ויוצרת ציפיות לא ריאליות. כאשר מציגים בפני אנשים יותר מדי אפשרויות בחירה בשווקים או באינטרנט אז הם בדרך כלל ייקלעו למצב של חוסר פעולה או חוסר החלטה. התיאוריה של פרופסור שוורץ היא בעלת השלכות למתכנני אתרי אינטרנט, אנשי שיווק בחברות מסחריות ושווקים מסחריים בכלל.
המשך... |
> ספרים חדשים
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|