אגרון
|
 |
המציאות מלמדת כי ערביי ישראל המוכשרים הם מוכשרים מאוד. למרות הדעות הקדומות נגדם והסביבה העירונית המפגרת והנחשלת שבה הם גדלים - הם מצליחים להתקבל בשיעורים גבוהים לחוג היוקרתי ביותר באוניברסיטאות, וגם מצליחים בהמשך להשתלב היטב כרופאים במערכת הישראלית.ההישג הזה, שכל מדינת רווחה מתוקנת היתה משתבחת בו, מתרסק לנוכח שאר הנתונים הסטטיסטיים אודות ההשכלה הגבוהה של ערביי ישראל.
המשך... |
> אנשים פשוטים > מגזר ערבי
|
 |
מהי דמותו/ה של בוגר/ת מערכת החינוך בישראל? את התשובה לשאלה הזאת לא תקבלו באמצעות ממוצע מבחני הבגרות או הפסיכומטרי. גם מבחנים משווים בינלאומיים לא יעזרו. כי התשובה הזאת נלחשת מפה לאוזן, בין מרצים במוסדות להשכלה גבוהה, והיא עגומה, עגומה מאד. היא נלחשת כי הלחישה היא סוג של הכחשה, ומשום שהאמת מטלטלת מדי ובעיקר עלולה לחשוף את השקר המוסכם על יכולות הסטודנטים הישראליים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
ד"ר סראב אבורביעה-קווידר היא פורצת דרך. בתם של אם ערבייה שאינה בדואית ואב המוכר כרופא הבדואי הראשון, היא חיה במרחב הישראלי בין החברה הערבית, החברה הבדואית והחברה היהודית. בילדותה נהנתה מכל העולמות אך בבגרותה, ובעיקר כשהגיעה לאוניברסיטה, החלה להבין עד כמה היא מנותקת וזרה בחברה הבדואית, ואף נתונה לביקורת. סקירת ביקורת שנכתב ע"י ד"ר דורית אלדר-אבידן.
המשך... |
> ספרים חדשים
|
 |
מה דחף נשים דרוזיות בחברה פטריארכלית לשנות את אורח חייהן ולעצב להן עתיד שונה מזה של חברותיהן? מה גרם להן לפרוץ נורמות חברתיות ותרבותיות על אף החשש מחרם? כיצד התמודדו עם הקונפליקט שבין שמירה על החובה החברתית לבין מימוש רצונן האישי? מה היה המחיר ששילמו על בחירותיהן? ספר חדש: פוסעות על חבל דק - נעמי וינר-לוי. סיפורי חיים של נשים דרוזיות פורצות דרך. הוצאת מודן, 2011.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בסוציולוגיה ובאנתרופולגיה
|
 |
מהפכה פמיניסטית בעולם החרדי: לאחר שנים בהן קיבלו נשים בשתיקה והסכמה את פסיקות הרבנים בכל תחום מתחומי החיים, פסקו עתה הרבנים כי אישה אינה זקוקה להשכלה גבוהה, והנשים יצאו למלחמה. "תנו לנו לרכוש השכלה ומקצוע מכובד", הן דורשות, "מגיע לנו להתפרנס בכבוד". בשנים האחרונות, כחלק מהמהפך שעובר על הרחוב החרדי, הן החליטו לשבור את השתיקה. תופעה של מחאת נשים בחברה החרדית .
המשך... |
> אנשים פשוטים > החברה החרדית
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|