אגרון
|
 |
רבים עסקו בסוגיית הקשב על היבטיה השונים ומתוך מצוקת התלמידים והשטח. נראה כי לרוב הפתרון האולטימטיבי הינו הפנייה לנוירולוג או לפסיכיאטר לשם הבחנת בעיית קשב וריכוז על בסיס נוירולוגי, זאת מתוך חשד לקיומה של בעיה במערכת העצבים שלא מאפשרת לילד את הפניות, הריכוז והרגיעה. אך מה עם אותם ילדים שהטיפול הפסיכיאטרי או הנוירולוגי לא עונה על צרכיהם? מה עם אותם ילדים שהטיפול התרופתי לא מסייע להם?
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
עפ"י ד"ר מיכל אל-יגון, ראש המגמה לחינוך מיוחד בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב, ופרופ' מלכה מרגלית, מומחית למחקר בלקויות למידה, השינוי יאפשר גם לאנשים שקיבלו ציון אינטליגנציה נמוך מאחר שהתקשו בהבנת המבחן על רקע לקותם, להיות מאובחנים בלקות למידה - על סמך כלים חדשים. שינויים אלה עתידים להוביל, לטענת החוקרות, לעלייה במספר המאובחנים בלקויות למידה בבתי הספר בארץ.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
הדיון על לקויות הלמידה מעסיק את עולם החינוך והפסיכולוגיה החינוכית מזה מספר עשורים. במקביל, שכיחות המאובחנים כבעלי לקות למידה גדלה בעשורים האחרונים לאין ערוך, ומצד שני עלו עדויות חדשות לכך שמודל לקות הלמידה כפי שהוגדר בעבר אינו תקף. מודלים חדשים להגדרת לקות הלמידה נוסחו, ולקות הלמידה הפכה כללית פחות וספציפית יותר, תוך שימוש במושג SLD, הרווח בספרות בעשור האחרון, ושמשמעותו specific learning disorder. סביב הגדרות אלו ניטשות מחלוקות רבות.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
כולנו נולדנו עם הדחף ליצור ולעשות, אך לא כולנו מצליחים להוציא את הרצון הזה אל הפועל. ילדים רבים סובלים מליקויים עצביים סמויים הקשורים להתפתחות, אשר משבשים את יכולת היצירה והעשייה שלהם. ילדים אלה אינם עצלנים, הם סובלים מכשל המקשה עליהם לממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם. ד"ר מל לוין מציג מקרים שבהם טיפל, ומסביר כיצד לזהות ליקויים עצביים שונים ואת הכשלים הנגרמים כתוצאה מהם.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
.JPG) |
מוחות שונים לומדים בדרכים שונות, וזו בדיוק הבעיה של ילדים רבים. רוב בתי הספר עדיין דבקים בתאוריה של מידה חינוכית אחת לכולם, לכן יש ילדים שנאבקים כל זמן הלמידה, רק מפני שתבניות הלמידה שניחנו בהן אינן תואמות את שיטת הלימוד הנהוגות בבתי הספר.ד"ר מל לוין, מסביר איך אפשר לזהות את תבניות הלמידה השונות. הוא מבהיר כיצד הורים ומורים יכולים לחזק את הכוח הטמון בכל ילד כך שיוכל לעקוב את קשייו.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
הפרעת קשב ופעלתנות יתר- Attention Deficit Hyperactivity Disorder - להלן ADHD היא ההפרעה הנירו-התנהגותית השכיחה ביותר בגיל הילדות. ברשימה ביבליוגראפית יעילה זו ליקט ד"ר סם גולדשטיין מאמרים ומחקרים חשובים שהתפרסמו בספרות החינוכית והפסיכולוגית לגבי הפרעת קשב ופעלתנות יתר (ADHD) בקרב ילדים ובני נוער.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|