אגרון
|
 |
המאמר מציע מודל להתערבות טיפולית בילדים שאינם פנויים רגשית ללמידה, המבוסס על רעיון הגמישות הפסיכולוגית. רעיון זה נמצא בלב מודל חדשני שהתפתח כחלק מהגל השלישי של הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי: טיפול בקבלה ובמחויבות (ACT). בתחילה מציגים המחברים את הפנומנולוגיה של חוסר פניות רגשית ללמידה, ולאחר מכן הם ממשיגים את התופעה בעזרת התהליכים הפסיכולוגיים אשר מרכיבים את מודל הגמישות ..
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
המחבר מתאר את הקושי של החברה להתמודד עם אחרות, ואת הנטייה שלה להדיר, לדחות ולהרחיק את הילד השונה. לטענתו, מערכות החינוך ואנשי המקצוע שעובדים בהן, מתמקדים בפרקטיקה של מיון דוגמת אבחונים והערכות, במקום להעניק דגש להכלה המותאמת לצרכים ולשאיפות של הילד. המאמר בוחן את ההשלכות החברתיות של תיוג הילדים ושל הפנמת הדימוי הפגום, ומדגים זאת בעזרת תיאור מקרה.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
אלרגיות למזון הן תופעה אמיתית שעלולה להיות קטלנית, אך גם אבחון שגוי באלרגיה עלול לגרום למטופל לבעיות קשות. ראשית, האבחון השגוי אינו פותר את הבעיות האמיתיות שלו. שנית, המחיר על אבחון שגוי של אלרגיות גבוה: רוּצ'י ס' גופטה, רופא ילדים מומחה לאלרגיות העריך, את העלות השנתית של אלרגיות למזון בארה"ב, ומצא שהיא מגיעה לכ-25 מיליארד דולר, או 4,184 דולר לילד.
המשך... |
> מחקרים ועיונים ברפואה וביו-רפואה
|
 |
רבים עסקו בסוגיית הקשב על היבטיה השונים ומתוך מצוקת התלמידים והשטח. נראה כי לרוב הפתרון האולטימטיבי הינו הפנייה לנוירולוג או לפסיכיאטר לשם הבחנת בעיית קשב וריכוז על בסיס נוירולוגי, זאת מתוך חשד לקיומה של בעיה במערכת העצבים שלא מאפשרת לילד את הפניות, הריכוז והרגיעה. אך מה עם אותם ילדים שהטיפול הפסיכיאטרי או הנוירולוגי לא עונה על צרכיהם? מה עם אותם ילדים שהטיפול התרופתי לא מסייע להם?
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
חנה גרפי-פישר מציגה בספר זה פרדיגמה רגשית אשר בה גיל החביון ודחייה חברתית אינם נפרדים ונבדלים זה מזה, שכן הדחייה החברתית הנה אינהרנטית בשלב ההתפתחותי של גיל החביון. על פי פרדיגמה זו, בשלב ההתפתחותי של גיל החביון מתחוללת התפתחות פנים-נפשית בעלת משמעות. פגיעה, חסך או שבר רגשי בשלבי התפתחותו הרגשית הקודמים של הילד עלולים לגרום לשיבוש ההתפתחות הרגשית בגיל החביון..
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
משחקי הדמיון של ילדים הם אמצעי ההבעה והתקשורת העיקרי העומד לרשותם. חשיבותם להתפתחות הילד ולאיכות תפקודו במישורים הקוגניטיבי, הרגשי והחברתי רבה ביותר. משחק הדמיון מהווה כלי עיקרי בחינוך בגיל הרך ובטיפול בילדים. ספר פורץ דרך זה המבוסס על סקירה מקיפה של הספרות הרלוונטית ועל ניסיונו רב השנים של המחבר בוחן את משחקי הדמיון מן הזוויות ההתפתחותית, הרגשית, התקשורתית-חברתית והבין-תרבותית.
המשך... |
> ספרים חדשים
|
 |
יותר ממיליון ילדים וחצי התגלגלו השנה במחנות הפליטים הסורים בטורקיה, בירדן ובלבנון. רובם סובלים מטראומות קשות, לא זוכים ללכת לבתי ספר, נאלצים לעבוד ולעתים להידרדר לפשע ולזנות. הנתונים היבשים הללו משרטטים את הטרגדיה הגדולה שחוללה המלחמה: דור שלם של אזרחים סורים ירד לטמיון. גם אם מחר תחדל המלחמה, יחלפו שנים רבות עד שהילדים הללו יוכלו לחזור לבתיהם או לבתי ספרם ההרוסים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בדמוגרפיה
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|