אגרון
|
 |
זיכרון הוא הפנמה. מצב שמתרחש, נקלט ונשמר בראש. העניין הוא שבגילאים הצעירים רוב הילדים מתקשים לשלוף את הזיכרון, להפוך אותו לדבר מילולי, ולספר עליו. ניתן גם ללוות זיכרון של ילד אם מזכירים לו כל הזמן את המאורע שהתרחש ומראים לו תמונות, אבל אז רוב הסיכויים שהזיכרון שלו יתקיים רק מתוך עיבוד הסיפורים שלנו ולא מהמציאות. ישנם סיפורים על ילדותנו הזכורים לנו מתוך דברים שנאמרו בבית או מתוך התבוננות באלבום תמונות, ולאו דווקא מחוויות אישיות ישירות.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
מאמרו של פרופסור רוברט שטרנברג, על פערים בין ילדים בגילאי בתי ספר יסודיים מלמד כי ניתן לטפח אינטליגנציה של ילדים גם כאשר הם מגיעים משכבות אוכלוסיה קשות יום. טיפוח של יצירתיות וחשיבה אצל ילדים בכיתה הם אפשריים. המורים יכולים להצליח לטפח יכולות חשיבה של ילדים כאשר הם נוקטים בשיטות הוראה יצירתיות יותר שנועדו לטפח אינטליגנציה מצליחה (successful intelligence) אצל ילדים בלימודים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
שינה של ילדים יחד עם ההורים במיטתם הפכה לטרנד סוחף בשנים האחרונות. האופנה שהתחילה בארה"ב, שם ישנים ההורים עם כמה ילדים במיטה גדולה במיוחד, הגיעה גם לישראל וכבשה לבבות של הורים רבים, המאמינים שזו דרך החינוך המתאימה ביותר לגדל את ילדיהם. יותר ויותר זוגות מאמצים את הגישה ואף רוכשים להם מיטה גדולה מהרגיל, כדי שתכיל ביתר נוחות את כל דייריה.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
.JPG) |
המחקר שעשו פסיכולוגים מאוניברסיטת מישיגן במשך שלוש שנים בדק אם וכיצד משפיע השימוש בטלפונים ניידים ומשחקי וידיאו על הישגיהם הלימודיים של ילדים בני 12. במחקר השתתפו תלמידים מ-20 בתי ספר במישיגן. מלבד סקירת ציוניהם של הילדים, בחנו החוקרים את כישוריהם בתחומי הקריאה, המתמטיקה והתפישה המרחבית. המחקר הוא חלק מפרויקט נרחב יותר של אוניברסיטת מישיגן.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
התייחסות של ההורה להיבטים רגשיים בחוויות שעובר הילד, עשויה להיות בסיס לפיתוח מודעות של הילד לרגשותיו. שיח רגשי עם ילדים יכול להתקיים כמעט בכל סיטואציה בחיי היום-יום. המבוגר הוא זה שיכול לכוון את השיחה למקומות רגשיים או להישאר בשיח היומיומי ה"רגיל". שיח רגשי ישיר מתקיים כאשר ההורה פונה ומתעניין בעולמו הרגשי של הילד, ושואל, למשל, "איך הרגשת היום בגן?, או "איך הרגשת כשיונתן קרא לך בשם גנאי?" וכו'.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
.JPG) |
בשנת 1944 החלה הפעילות להצלת ילדים יהודים שהוסתרו במנזרים ובבתי נוצרים. ספר זה עוסק לראשונה באופן ממוקד בכל היבטיו של נושא הילדים היהודים ששהו בבתי פולנים וכך ניצלו מן השואה. הוא דן בפעולות להוצאת הילדים מידי מציליהם לאחר השחרור ומציג את הנושא על היבטיו האידיאולוגיים והאנושיים.בספר נחקרו פעולותיהם של גופים יהודיים שונים, שקמו לאחר המלחמה לאיתורם, להוצאתם, ולהעברתם למוסדות יהודיים.
המשך... |
> ביוגרפיות, זכרונות ותולדות חיים
|
 |
לאחר בדיקת איכות הזיכרון של מתבגרים בשעות שונות ביום, הוחלט בבית ספר בריטי ליזום פתרון מהפכני לבעיית ערנות התלמידים בבקרים ולהתחיל את יום הלימודים ב-11. על סמך ממצאי המחקר, קלי סבור שלשינוי בלוח השיעורים של בתי הספר תהיה השפעה ניכרת על ביצועי התלמידים. "מתבגרים הם לא עצלנים. יש להם צרכים ביולוגיים מיוחדים שמחוץ לשליטתם. אנחנו מונעים מהם את השינה שהם צריכים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|