 |
"המוח" של ילד עם הפרעת קשב מתפזר ומתרכז שוב ושוב, ולכן רמת הקשב אינה עקבית וקשה לשמור עליה לאורך זמן. גירוי מונוטוני, שיעורי בית או התעסקות בנושא לא מעניין, גורמים למוח להירדם, (מצב של תת פעילות), ולכן ילדים אלו זקוקים ל"זיקוקי דינור" שיעירו את המוח, ויגרמו לו לחזור לפעילות מיטבית ולאורך זמן . בטלוויזיה, כמו במשחקי מחשב, הכול קורה במהירות, במקסימום גירויים חושיים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
מחקר חדש מגלה שהאישיות שלנו מתגבשת עד גיל שש, וכי תכונות הנצפות בילדים בכיתה א' הן דרך טובה לחזות מה יהיה אופיים כבוגרים. "המחקר מוכיח שאנחנו נשארים אותו אדם שהיינו בילדותנו", אומר עורך המחקר כריסטופר נייב מאוניברסיטת קליפורניה. "חשיבות המחקר היא בהבנה של מהי האישיות וכיצד מתגבש המבנה שלה". בין הממצאים: ילדים דברנים הופכים למבוגרים בעלי סקרנות ועניין מוגבר בעולם האינטלקטואלי.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
מחקר של בית הספר לעבודה הסוציאלית של אוניברסיטת קולומביה עקב אחר למעלה מ-1,000 ילדים עד גיל שבע מעשרה אזורים שונים, עד שהחוקרים הגיעו למסקנה שחזרת האם לעבודה כמה חודשים לאחר הלידה אינה פוגעת ברווחת התינוק ובהתפתחותו הקוגניטיבית והחברתית. במקום להתמקד בהשפעת היעדרותה של האם מהבית בלבד, התמקדו החוקרים באוניברסיטת קולומביה במכלול היתרונות והחסרונות שמביאה תעסוקת האם לילד בגיל הרך.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
מחקר חדש בארה"ב על ההשפעות ארוכות הטווח של איכות הגננות בגני ילדים על הילדים בשלבים מאוחרים יותר של חייהם. החוקרים הם בחנו את מסלול חייהם של כ-12 אלף ילדים, שהיו חלק מניסוי חינוכי ידוע שהתקיים בטנסי בשנות ה-80, וכיום הם בסביבות גיל 30. לפי המחקר, ילדים שקיבלו חינוך טוב יותר בגן חובה היה סיכוי גדול יותר ללמוד במכללה, לעומת ילדים אחרים עם רקע דומה, אך קיבלו חינוך פחות טוב בגני הילדים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
סיפורו של יובל חמצני, נכה צה"ל, שזכה סוף סוף להקים בית. כאשר עבר את גיל חמישים פגש יובל חמצני פגש אישה בשלהי שנות השלושים שלה, שגם היא כמותו, כמהה לילדים. התוצאה, שתי ילדות מקסימות, תאומות ליהי ויהלי, הממלאות את חייו. הילדות מעניקות לו אהבה והרבה משמעות לחייו. הן מתגוררות עם האם והביקורים התכופים מביתה לביתו מספקים את משך הזמן הדרוש כדי לחוש אבא.
המשך... |
> אנשים פשוטים > אפשר גם אחרת
|
 |
פרופסור קרול דואק, מסבירה בראיון ל"הד החינוך" מדוע מתן שבחים לא מועיל לילדים. "שבחים לא מבוקרים", היא מסבירה , מייצרים תלות בשבחים ופוגעים בנכונות לעבוד קשה ולחתור בעקשנות למטרה". כאשר ההורים אומרים לילדים שהם נהדרים הם גורמים להם לחשוב שהם יכולים להצליח בקלות. יצרנו ילדים שבירים ופגיעים כי חשבנו שעידוד יחזק הביטחון העצמי שלהם, אך קרה בדיוק ההפך.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
בספר זה אנו מאזינים לקול נדיר בספרותנו - טענה נוקבת וזעקה על הדרך בה נתקבלו ילדים ונערים שעברו את השואה על ידי "היישוב" ועל ידי מוסדות עליית הנוער.האפליה, אטימות-הלב, היעדר האמפתיה, תנאי המגורים הקשים והגישה הביורוקרטית הקרה ונטולת הרגשות אפיינו את קבלת נערי ונערות שארית הפליטה. לא נעשה מאמץ כלשהו להפוך את מקום מגוריהם לתחליף לביתם ולמשפחותיהם, שאבדו במהלך השואה.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בספרות
|
|