אגרון
|
 |
הספר אני-אתה-אנחנו מלווה את הילדים בתהליך של רכישת מיומנויות רגשיות וחברתיות והוא מבוסס על מידע עדכני בנושא ועל נסיונה העשיר של לאורה וולמר בטיפול בילדים ובהדרכת הורים וצוותים חינוכיים.
הספר אני-אתה-אנחנו מציג שאלות ודילמות אוניברסליות בעולם החברתי, דרך סיפורים מסקרנים והומוריסטיים שמזמינים את הילדים לגעת בתכנים רגישים בצורה לא מאיימת.
המשך... |
> ספרים חדשים
|
 |
מאמר מעניין ומאיר עיניים של הפסיכולוגית מאיה שפילמן. הורים ואנשי חינוך מקבלים ללא הרף את המסר: שבחים ומחמאות מסייעים לילדים לפתח ביטחון עצמי ודימוי עצמי גבוה. אבל איך מחמיאים בצורה בריאה ולא בצורה שיוצרת תלות בקבלת המחמאות? ילדים רבים הופכים להיות "מכורים" למחמאות וחיזוקים. הם כמהים לאישור של מבוגרים בסביבתם, כלומר נשענים על הסביבה בבנייה ואישור הערכתם העצמית.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
ההורים של היום מעורבים הרבה יותר בחייהם של ילדיהם. במחקרם החדש, "הורות יתר ("Over-Parenting") מתארים ד"ר צבי טריגר ופרופסור גאיה ברנשטיין את המגמה החדשה הזו, ומכנים אותה "הורות אינטנסיבית". הם מראים כיצד המשפט כבר אוכף הורות אינטנסיבית, וטוענים, שלמרות היתרונות הברורים והמוכחים של מעורבות ההורים בחיי ילדיהם, אין זה ראוי שנורמות תרבותיות של הורות אינטנסיביות ייהפכו לחוקים מחייבים.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
אחת לכ- 8,000 נולדת ילדה שבשנה הראשונה לחייה היא רגילה לחלוטין ואחר כך היא מתנתקת והופכת לאחרת. התוצאה: ילדות יפות באופן יוצא דופן שאינן מדברות כלל, כלואות בתוך גופן ומבקשות עזרה. האמהות שלהן מבקשות שתסייעו להן, ומסבירות למה זה יכול לעזור גם לכם. שלוש אמהות אמיצות לילדות הלוקות בתסמונת וחברות כולן בעמותת הרט הישראלית, נאספו יחדיו לדבר על התסמונת הנדירה.
המשך... |
> אנשים פשוטים > יוצאי הדופן והמיוחדים
|
 |
זוגות רבים חוששים לפרק את המשפחה כשהילדים עדיין צעירים. הגישה המקובלת היא כי גירושין יגרמו לילדים הקטנים נזקים רגשיים. אבל מי אמר ש"ילדים גדולים" לא יכולים להיפגע ושמשבר משפחתי לא יכול להיות הרסני גם כמדובר בילדים בוגרים ועצמאיים? קיים מיתוס על פיו ילד בגיל עשרים פלוס הוא עצמאי, חזק ולא צריך את ההורים. אבל דווקא בשלב הזה של חייהם, ילדים לפעמים נעשים תלויים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
נקודת המוצא של קובץ מאמרים זה היא ש"ילדוּת" ו"נעורים" הם מושגים מרכזיים בסדר היום מודרני, וכי לא ניתן לדון באידיאולוגיות המודרניות הגדולות ובתהליכים המהפכניים, במשברים ובתמורות התרבותיות שחלו בשלוש המאות האחרונות, מבלי להזדקק להם.
אסופת מאמרים זו מתמקדת בילדים ובנערים, יהודים בעיקר, ובתפקידים החברתיים והתרבותיים שהוטלו עליהם בעתות משבר ובתקופות של תמורה ושל שינוי.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בהיסטוריה
|
 |
"במרבית המקרים, הילדים, שהם חכמים ורגישים יותר משנדמה לנו, מסוגלים לקרוא באופן אינטואיטיבי את המציאות הרגשית השוררת בבית. כשהוריהם עצובים, מתוחים, כועסים, טרודים ודואגים, הילדים חשים זאת דרך הערוצים הלא מילוליים, הם מבינים שמשהו קורה". ומכאן שהניסיון להשאירם מחוץ לתמונה עלול לגבות מחיר יקר. הילד שמרגיש שמשהו קורה ואינו מקבל מהוריו הסבר, עלול לפתח בדמיונו תרחיש מוגזם.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|