אגרון
|
 |
המאמר מדגיש את היתרון הקיים עבור המוח בלמידת שפות נוספות, אולם יותר מכך, מסביר את החשיבות של למידה בכלל כחלק מאימון המוח: "למידה משפיעה על המוח. ככל שאתה משתמש יותר במוח, אתה יוצר יותר קשרים בין אזורים וככה המוח נעשה יותר עמיד. כשאנחנו מאמצים את המוח ולומדים שפות אנחנו מגיעים לזקנה עם 'רזרבה קוגניטיווית' יותר גדולה. למעשה זה מעניק למוח גמישות שמעכבת את השפעות הזיקנה".
המשך... |
> אנשים פשוטים > קשישים
|
 |
שפת הדיבור לתינוקות עלולה להיות השפה האוניברסאלית הראשונה. מחקר ראשון מציע שאנשים מתרבויות שונות מבינים את שפת הדיבור לתינוקות אפילו כשהם דוברי שפות זרות. התוצאות הראו שאינדיאנים מאקואדור, דוברי השפה השוארית שלמדו גם ספרדית כשפה שנייה בכפר אקואדוריאני מרוחק, הצליחו להבין את הדיבור לתינוקות באנגלית בניגוד לשפה האנגלית המדוברת על ידי מבוגרים.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
הילדים בימינו הנחשפים לסרטי וידאו וטלביזיה בגילאים צעירים מתפתחים יותר לאט בהשוואה לאותם ילדים הנחשפים לספרים ולסיפורים . עפ"י המחקר של אוניברסיטת וושינגטון שהתפרסם בשנת 2007 אוצר המילים של פעוטות הנחשפים לסרטי DVD ירוד יותר בהשוואה לילדים הנחשפים לספרים וסיפורים . לעתים חשיפה מוקדמת מדי לסרטי וידאו, DVD מביאה נזק להתפתחות הלשונית והחשיבה הקוגניטיבית של הילדים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
עמליה רוזנבלום וצבי טריגר מנסים לנתח בספר חדש את השינויים והתהפוכות שעברה הלשון העברית, שלא לומר - הישראלית, בשנים האחרונות. טריגר ורוזנבלום, ששהו בשנים האחרונות בניו יורק, בוחנים את השינויים שעברה השפה מנקודת מבט זרה מעט - כזו שלא חוותה את השינוי המתמשך והאיטי שבין סלנג לשפה מדוברת. בספר 98 ערכים, שכל אחד מהם מנותח על בסיס תבניותיו הלשוניות, ומציגים את דרך התגבשותן של המילים לכדי שגרת הדיבור.
המשך... |
> ספרים חדשים
|
 |
ממחקר חדש עולה כי על פי הבעות הפנים בלבד,יודעים תינוקות צעירים להבחין בין דוברי שפות שונות. המחקר שפורסם בעיתון המדעי Science בחן 96 תינוקות בגילאי 4,6 ו-8 חודשים. הילדים הושבו על ברכי הוריהם וצפו בסרט וידאו. במהלך הסרט שינו השחקים מספר פעמים את השפה בה דיברו מאנגלית לצרפתית וחוזר חלילה. הילדים שצפו בסרט לא יכלו לשמוע את השינוי בשפת הדיבור, שכן פס הקול של הסרט הושתק.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
למרות שברור היה כי ישנו קשר בין יכולותיהם הלשוניות של תינוקות צעירים לבין התפתחותם העתידית, רק לאחרונה התברר כיצד יכולות לשוניות בגיל פחות משנה מלמדות על יכולות לשוניות בגיל מאוחר יותר. מתברר כי קשיים בזיהוי מילים בודדות כבר בינקות גוררים עמם קשיים בהתפתחות אוצר המילים ובכישורי שפה נוספים בגיל שנתיים, ארבע ושש. ישנה חשיבות לכך שבעתיד יהיה אפשר לפתח מבחנים שיסייעו בזיהוי ילדים העלולים לפתח קשיים בכישורי רכישת השפה שלהם.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|