אגרון
|
 |
המומחית לפסיכולוגיה התפתחותית , פרופסור אליסון גופניק (Alison Gopnik ) טוענת בספרה החדש כי הורים צריכים להרפות מהשליטה הרבה שהם מפעילים על ילדיהם במהלך הלמידה בביה"ס.. הלחץ הנפשי שמפעילים ההורים , לדוגמא, על ילדיהם בהקשר של שיעורי בית רק מזיק להתפתחות הטבעית של למידתם. לילדים יש יכולת למידה טבעית וסקרנות וההורים אינם מודעים לכך.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
הורים הם השופטים הגרועים ביותר של ילדיהם. אתם חושבים שדווקא אתם אוביקטיביים? חישבו שוב. תפיסות לא נכונות הם חלק טבעי בהורות. אמהות ואבות רואים את ילדיהם כפי שהם רוצים לראותם - לעתים קרובות כפי שהם תופסים אותם מאז לידתם. הכחשה מזינה גם את שני צדדיה של תפיסה מוטעית לגבי ילדים ותוקפנות. תרגום לעברית של מאמר מעניין בכתב העת האמריקאי Psychology Today
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
ריץ' האריס קוראת תיגר על הנחת היסוד של הפסיכולוגיה כולה, ההנחה שלפיה לשנים הראשונות של חיי האדם ובפרט למערך היחסים שלו עם אמו ובמידה מסוימת גם עם אביו יש תפקיד מכריע בעיצוב אישיותו ואופיו של האדם. ההנחה הזאת היא תרומתו, המופלגת, של זיגמונד פרויד להמצאתה של הפסיכואנליזה והפסיכולוגיה כהשקפת עולם וכשיטת ריפוי וטיפול, והיא מושרשת באופן עמוק ויסודי כל כך בראיית העולם שלנו ...
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
הם ביישנים או מוחצנים מדי, שקטים או תזזיתיים מדי ולעתים פשוט לא יודעים לקרוא רמזים חברתיים. בין 30% ל-60% מהילדים חווים דחייה חברתית מתמשכת - שלפעמים באה לביטוי באלימות, בקללות או בחרמות, אך לרוב חבריהם לכיתה פשוט מתעלמים מהם. מרכז חדש לטיפול קבוצתי לשיפור כישורים חברתיים מלמד ילדים ונערים עם בעיות חברתיות לתקשר טוב יותר עם סביבתם ולפרוץ את מעגל הבדידות שלהם..
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
המחבר מתאר את הקושי של החברה להתמודד עם אחרות, ואת הנטייה שלה להדיר, לדחות ולהרחיק את הילד השונה. לטענתו, מערכות החינוך ואנשי המקצוע שעובדים בהן, מתמקדים בפרקטיקה של מיון דוגמת אבחונים והערכות, במקום להעניק דגש להכלה המותאמת לצרכים ולשאיפות של הילד. המאמר בוחן את ההשלכות החברתיות של תיוג הילדים ושל הפנמת הדימוי הפגום, ומדגים זאת בעזרת תיאור מקרה.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
חנה גרפי-פישר מציגה בספר זה פרדיגמה רגשית אשר בה גיל החביון ודחייה חברתית אינם נפרדים ונבדלים זה מזה, שכן הדחייה החברתית הנה אינהרנטית בשלב ההתפתחותי של גיל החביון. על פי פרדיגמה זו, בשלב ההתפתחותי של גיל החביון מתחוללת התפתחות פנים-נפשית בעלת משמעות. פגיעה, חסך או שבר רגשי בשלבי התפתחותו הרגשית הקודמים של הילד עלולים לגרום לשיבוש ההתפתחות הרגשית בגיל החביון..
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
משחקי הדמיון של ילדים הם אמצעי ההבעה והתקשורת העיקרי העומד לרשותם. חשיבותם להתפתחות הילד ולאיכות תפקודו במישורים הקוגניטיבי, הרגשי והחברתי רבה ביותר. משחק הדמיון מהווה כלי עיקרי בחינוך בגיל הרך ובטיפול בילדים. ספר פורץ דרך זה המבוסס על סקירה מקיפה של הספרות הרלוונטית ועל ניסיונו רב השנים של המחבר בוחן את משחקי הדמיון מן הזוויות ההתפתחותית, הרגשית, התקשורתית-חברתית והבין-תרבותית.
המשך... |
> ספרים חדשים
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|