אגרון
|
 |
משחקי וידיאו מהווים כיום היבט משמעותי בחייהם של צעירים. הם מספקים לשחקנים סביבה עשירה של חוויה קוגניטיבית, רגשית וחברתית אשר משפרת את התפקודים הקוגניטיביים.חשוב להיות מודעים לא רק לסכנות של משחקי הוידיאו אלא גם להשפעות החיוביות שלהם על תפקודים קוגניטיביים.
משתמשים המשחקים בתדירות גבוהה במשחקי וידיאו מראים יכולת גבוהה לשמר קשב לאורך זמן.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
חוקרים גילו כי משחק וידאו שעוצב במטרה ללמד ילדים אמפתיה, עשוי לשנות את הכישורים של המוחות הצעירים לטובה ולשפר את ההתנהגות החברתית שלהם.אחד היתרונות הבולטים של משחקי הווידאו שמטרתם לקדם אמפתיה, הוא שאין לילדים שמשחקים בו "הרבה מה להפסיד": הם יכולים לתרגל טכניקות ולבנות כישורים חברתיים שונים בסביבה וירטואלית, שבה התנהגות אפתית או קיצונית לא יביאו לעונש, הפסד או כאב משמעותיים.
המשך... |
> אנשים פשוטים > בני נוער וצעירים
|
 |
מתברר שמשחק מחשב יכול לשנות את תפקוד מערכת העצבים המרכזית, ואפילו לשפר את היכולות החברתיות של בני נוער. הסטריאוטיפ הנפוץ מציג את השחקנים כנערים מתבודדים שמסתגרים מול המסך במקום לפתח קשרים חברתיים. אולם םחקר חדש מגלה שמשחקים יכולים דווקא לפתח את יכולת ההזדהות עם אנשים אחרים, ומכאן לשפר את הכישורים הבין-אישיים של הגיימרים. הסיכום פורסם במקור באתר מכון דוידסון.
המשך... |
> אנשים פשוטים > בני נוער וצעירים
|
 |
רבע מהאנושות בעולם משחקת במשחקי מחשב והכנסות החברות לא מפסיקות לעלות . האם מדובר ב"הפרעת גיימינג", כפי שהגדיר זאת ארגון הבריאות העולמי, או בהתמכרות לא מזיקה למשחק שיש בו גם אסטרטגיה, חברויות וערכים?הסיבה שאותה מסמן עמיחי־המבורגר כמרכזית להתמכרות בגיימינג היא התגמולים שמקבל שחקן מהמשחק בעקבות ניצחונות, מהפרסים והניקוד הגבוה ובעיקר מהמשמעות שכל אלה מספקים לו, לעומת החיים עצמם...
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
יותר מ-40 שנה לאחר שהתפרסם בזכות "ניסוי הכלא של סטנפורד" - שבו הוכיח הפסיכולוג החברתי באיזו קלות ומהירות יכולים אנשים נורמטיוויים להפוך לקלגסים אכזריים - מטרידה את הפרופ' המוערך לפסיכולוגיה בעיה חדשה: מדוע כיום הולכים הצעירים ומאבדים את כישוריהם החברתיים. לדבריו, בנים צעירים הם כיום פחות הישגיים ומתקשים להתמודד עם האתגרים והמורכבויות של החיים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
.JPG) |
המחקר שעשו פסיכולוגים מאוניברסיטת מישיגן במשך שלוש שנים בדק אם וכיצד משפיע השימוש בטלפונים ניידים ומשחקי וידיאו על הישגיהם הלימודיים של ילדים בני 12. במחקר השתתפו תלמידים מ-20 בתי ספר במישיגן. מלבד סקירת ציוניהם של הילדים, בחנו החוקרים את כישוריהם בתחומי הקריאה, המתמטיקה והתפישה המרחבית. המחקר הוא חלק מפרויקט נרחב יותר של אוניברסיטת מישיגן.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
חברות ביטוח רפואי החלו בתוכניות לתרגל את המבוטחים המבוגרים, והמגמה להילחם במחלות דמנציה ואלצהיימר תוך שימוש בתוכנות מחשב נמצאת בתחילת דרכה. לאחרונה נמכרו 1.3 מיליון משחקי נינטנדו לאימון המוח בדקות ספורות ליום. המשחק מבטיח שעות של הנאה, אולם משחקים נוספים כגון, MindFit , ognifit ו-Brain Fitness, מספקים תרגילים בזיהוי עצמים, פאזלים גיאומטריים, רשימות לאימון הזיכרון.
המשך... |
> מחקרים ועיונים ברפואה וביו-רפואה
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|