אגרון
|
 |
מאמר מעניין שכתבה פרופסור ג'ניפר קאהן (אוניברסיטת קליפורניה) אודות המורכבות של הקניית כישורי התמודדות רגשיים לתלמידים בבתי ספר בארה"ב . הקניית מיומנויות להתמודדות חברתית ורגשית לתלמידים הופכת להיות נפוצה ביותר ויותר בתי ספר ברחבי ארה"ב, אך הסוגיות של דרכי ההתמודדות עם כך אינן פשוטות ואפילו מורכבות. המאמר המקורי התפרסם במגזין של עיתון הניו יורק טיימס.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
עזיבת בני נוער את מערכת החינוך לפני סיום לימודיהם הפורמאליים נעשית לפעמים מרצון, בשל צורך לצאת לעבודה ולעזור בפרנסת המשפחה, אך על פי רוב היא נעשית מחוסר בררה, בגלל דחיקת המערכת את התלמיד אל מחוץ לגדר. בכל מקרה, עזיבה זו יוצרת מצב שבו קיימות בארץ שתי קבוצות של בני נוער: קבוצה אחת, הכוללת את הלומדים המנצלים את "התפריט" שהמדינה הכינה עבורם ומציעה להם; וקבוצה שנייה....
המשך... |
> אנשים פשוטים > בני נוער וצעירים
|
 |
עפ"י ד"ר מיכל אל-יגון, ראש המגמה לחינוך מיוחד בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב, ופרופ' מלכה מרגלית, מומחית למחקר בלקויות למידה, השינוי יאפשר גם לאנשים שקיבלו ציון אינטליגנציה נמוך מאחר שהתקשו בהבנת המבחן על רקע לקותם, להיות מאובחנים בלקות למידה - על סמך כלים חדשים. שינויים אלה עתידים להוביל, לטענת החוקרות, לעלייה במספר המאובחנים בלקויות למידה בבתי הספר בארץ.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
מחקר חדש מציג שיעורים גבוהים של תסמיני פוסט-טראומה בקרב מתבגרים תושבי העיר שדרות. לפי המחקר, טיפול נפשי שנותנים מורים בבית הספר, ללא מעורבות בעלי מקצוע בבריאות הנפש, הוביל להפחתה ניכרת בסימני הפוסט-טראומה. המחקר, שמתפרסם החודש של כתב העת Journal of Adolescent Health, בחן את מצבם הנפשי של 154 תלמידי כיתות ז' וח' (הגילים 13-12 בבית ספר ממלכתי בשדרות), עיר המונה 20 אלף תושבים.
המשך... |
> אנשים פשוטים > בני נוער וצעירים
|
 |
אנשי חינוך וטיפול מתארים לא פעם תלמידים הנראים כמי שוויתרו על למידה ועל התפתחות בתחום הנורמטיבי. מאמר זה עוסק במושג הוויתור על הלמידה, תוך קישורו למושגים מתיאוריות שונות. לפי נקודת המוצא למאמר זה, גם כאשר ילדים מצהירים על עצמם כמי שוויתרו על הרצון ללמוד ולהתפתח, ניתן לזהות דיאלוג פנימי עם הוויתור בתוכם, שאליו יכולים אנשי חינוך וטיפול להתחבר כדי ליצור ברית למלחמה בוויתור.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
כמות השימוש היומי באינטרנט היא שווה בין בנים ובנות צעירים, אך בקבוצה המבוגרת יותר בנים עולים על בנות. מכאן שהפער בין בנים ובנות עולה עם הגיל. כמות הזמן היומי של בני נוער באינטרנט נמצא קשור למספר אחים ואחיות. ככל שלבת יש מספר גדול יותר של אחים ואחיות כך היא משתמשת פחות שעות ביום במחשב ובאינטרנט. בקרב בנים אין קשר בין מספר אחים ואחיות לבין כמות השימוש היומי באינטרנט.
המשך... |
> אנשים פשוטים > אנשים , מחשבים ואינטרנט
|
 |
ההשלכות של האינטרנט ושימושיו על התנהגות התלמידים בבתי ספר תיכוניים בארה"ב. המחבר בילה מספר חודשים בבית ספר התיכון Woodside וחקר את חייהם הדיגיטליים של התלמידים. כמעט כולם שם מבלים את רוב זמנם במדיה דיגיטלית בעיקר משחקי מחשב, Facebook והתכתבות ב SMS. מתברר כי הדבר פוגע לא רק בציוניהם אלא גם בכושר הריכוז ובזכרון שלהם. ישון בשעות הקטנות של הלילה לאחר ישיבה ממושכת מול מסך המחשב.
המשך... |
> אנשים פשוטים > בני נוער וצעירים
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|