אגרון
|
 |
"הילדים בבתי הספר בארה"ב נמצאים תחת לחץ גדול מאוד. עומס הלימודים גורם לרבים מהם חרדה קשה מאד, וזה מתחיל בכיתות נמוכות - אפילו בכיתה ו'. התופעה מחמירה ככל שהילדים גדלים, וממשיכה בבית הספר התיכון.
"הלחץ גובר לקראת ימי ההרשמה לקולג'. קשה מאוד להתקבל לקולג'ים טובים, ואחוזי הדחייה גבוהים מאוד. בתי הספר מפעילים לחץ כבד על הילדים כדי שהציונים שלהם יהיו גבוהים".
המשך... |
> אנשים פשוטים > בני נוער וצעירים
|
 |
לקות מרחבית היא לקות למידה לא מילולית. היא יכולה להתבטא בליקוי בקואורדינציה מוטורית עדינה, שיכול להשפיע על איכות הכתב, או בליקוי בקואורדינציה מוטורית גסה, העשוי להשפיע על תפקוד בתחום הספורט, רכיבה על אופניים או נהיגה. ליקוי בתפישה המרחבית יכול להשפיע על לימוד תחומים כמו גיאוגרפיה והנדסת המרחב, כמו על התמצאות בעיר זרה או ניווט בעזרת מפה.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
מחקרים מראים כי בין 10%-15% מהילדים סובלים מחרם חברתי במהלך לימודיהם. על פי מחקר שפרסם לפני ארבע שנים ד"ר יוסי הראל-פיש מאוניברסיטת בר-אילן, כ-14% מתלמידי כיתות ו' דיווחו כי תלמידים ארגנו עליהם חרם. "ילדים שעוברים חרם חברתי במסגרות החינוכיות אליהן הם משתייכים, נחשבים לבעלי נטייה גדולה בהרבה לסבול ממצוקות ולהתדרדר לנשירה מהלימודים, השמנת יתר, שימוש בסמים, התנהגות עבריינית ואף לדיכאון ולנטייה אובדנית".
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
לאחר בדיקת איכות הזיכרון של מתבגרים בשעות שונות ביום, הוחלט בבית ספר בריטי ליזום פתרון מהפכני לבעיית ערנות התלמידים בבקרים ולהתחיל את יום הלימודים ב-11. על סמך ממצאי המחקר, קלי סבור שלשינוי בלוח השיעורים של בתי הספר תהיה השפעה ניכרת על ביצועי התלמידים. "מתבגרים הם לא עצלנים. יש להם צרכים ביולוגיים מיוחדים שמחוץ לשליטתם. אנחנו מונעים מהם את השינה שהם צריכים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
שלושים שנה פעל ד"ר חן למפרט כאיש חינוך וכמדריך חבורות רחוב והקדיש את עצמו לעבודה "בביוב של החברה הישראלית". כשהבין שהמציאות חזקה ממנו, התחיל לשתות ומשפחתו התפרקה. היום הוא טוען שהמורים בישראל צריכים קודם כל להיות בייביסיטר טוב. שיעור ראשון: ללמוד לשתוק רבע שעה עם ילד. ביקורת פדגוגית וחברתית כלפי מערכת החינוך שמנציחה בינוניות ללא כל צמיחה אישית של התלמידים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
פרופסור ג'ון סוולר , פרופסור לפסיכולוגיה וחינוך באוסטרליה הנחשב כאחד ממגבשי תפיסת תיאורית העומס הקוגניטיבית (Cognitive Load Theory ) סבור כי במרבית המקרים ההוראה של המורים אינה לוקחת בחשבון את הדרך בה אנו חושבים ומעבדים מידע ולכן היא נכשלת. כל תהליכי הלמידה בכיתה עוברים דרך הזיכרון הפעיל של התלמיד בכיתה שהוא מוגבל לעיבוד בו-זמני של 3-4 פריטי מידע ללא חזרה על החומר.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
במאמר מתאר ד"ר גוטרמן מקרה של יובל, תלמיד הלומד אנגלית בביה"ס יסודי ומתמודד עם מצב עקה פתאומי כתוצאה מדרישה שהפנתה המורה לאנגלית ליובל לעיני כל הכיתה. מה שקרה במוחו של יובל, ייצור עודף של קורטיזול, מפריע לפעולתם של הנוירוטרנסמיטורים במוח. לפיכך, אפילו עם זיכרון כלשהו קוּבַע כיאות בעבר, למעשה הגישה אליו נחסמה. הדבר דומה לרשת תקשורת או רשת חשמל הקורסת בסערה.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|