אגרון
|
 |
מה קורה שם, בין הקטנטנים בגן הילדים, אילו אינטראקציות חברתיות ומה ההשלכות שלהן לשנים מאוחרות יותר. ד"ר עדה בקר ישבה שנים בארגז החול כדי לחקור את מערכות היחסים של ילדים ואת תהליך החיברות שלהם. "ישיבה בארגז החול" היא כינוי לטכניקת צפייה בגן הילדים. את תצפיותיה היא מנתחת בספרה, "עם מי שיחקת בגן היום?", שראה אור לאחרונה בהוצאת מכון מופ"ת, בשילוב מחקרים שרובם נעשו בחו"ל.
המשך... |
> ספרים חדשים
|
 |
התייחסות של ההורה להיבטים רגשיים בחוויות שעובר הילד, עשויה להיות בסיס לפיתוח מודעות של הילד לרגשותיו. שיח רגשי עם ילדים יכול להתקיים כמעט בכל סיטואציה בחיי היום-יום. המבוגר הוא זה שיכול לכוון את השיחה למקומות רגשיים או להישאר בשיח היומיומי ה"רגיל". שיח רגשי ישיר מתקיים כאשר ההורה פונה ומתעניין בעולמו הרגשי של הילד, ושואל, למשל, "איך הרגשת היום בגן?, או "איך הרגשת כשיונתן קרא לך בשם גנאי?" וכו'.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
החברה הישראלית היא חברה רב-תרבותית, המכילה בתוכה מגוון רחב של תרבויות, זהויות וסגנונות חיים שונים. תפקידנו הוא ליצור עבור הילדים סביבה רב-תרבותית. סביבה מודעת ורגישה לסטריאוטיפים ודעות קדומות אשר תביא לידי ביטוי את כל הזהויות וסגנונות החיים השונים של הילדים בסביבתם החברתית, בגן ושל ילדים בחברה הישראלית. המאמר מסביר בצורה מעניינת את חשיבות פיתוח סביבת חינוכית רב-תרבותית.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|