אגרון
|
 |
העיקרון הפיטרי, The Peter Principle, הוא מושג שהגה ד"ר לורנס ג' פיטר כדי לתאר מצב שבו ארגונים נוטים לקדם אנשים עד לשלב שבו הנעליים שקיבלו גדולות למידותיהם, ואז הם נתקעים בתפקיד שהם מבצעים פחות טוב מתפקידיהם הקודמים. במשך שנים רבות, השתמשו במושג הזה באופן ציני, בלי שהיה לו ביסוס, אבל לפני שלוש שנים העיקרון הזה אושש מחקרית על ידי שלושה חוקרים מאוניברסיטת הרווארד..
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
 |
כשהבוס מביך אותך ליד אחרים זו דרך ללמד את העבודה או ניסיון להשפיל? כשהוא לא נותן קרדיט זה כדי להחדיר מוטיבציה או לשבור את רוחך? קשה מאוד לקבוע מתי מנהל הוא רק טיפוס קשוח עם סגנון מחוספס ומתי מדובר במעביד שמתעמר בעובדיו באופן שיטתי. הבעיה היא שמאחורי העמימות הזאת מסתתרים מאות אלפי עובדים שסובלים מסביבת עבודה עוינת ומשפילה, בלי להבין שהם קורבנותיה.
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
 |
אחד מכל ארבעה עובדים בישראל יחווה התעללות נפשית במקום העבודה", אומר איתן מאירי, פסיכולוג ארגוני ותעסוקתי ומחבר הספר "המגיפה השקטה במקומות העבודה - התעמרות, הצקה, התנכלות, התעללות פסיכולוגית". מנתוני משרד התמ"ת מפברואר 2012 עולה כי שיעור העובדים שנפגעו מהצקות בעבודה ב-2011 אף גבוה יותר מהערכותיו של מאירי, ומגיע ל-55.4%. כתבה בעיתון "דה-מרקר".
המשך... |
> אנשים וארגונים > עבודה ועובדים
|
.JPG) |
דוגמא עדכנית ובולטת למאבק המובנה בין ניהול עסקי וקר לבין ניהול רגשי בעולם טכנולוגי היא הדוגמא של מנכ"ל יאהו העולמית, מריסה מאייר, שהודיעה כי לא תאפשר יותר עבודה מהבית בשל פרודוקטיביות נמוכה, הציתה אש בשדה קוצים. הבעת רגש מצד המנהל לעובד המביע את דעתו ואת תחושותיו יכולה להשפיע לא רק על טיב ועל איכות פועלו ועבודתו, אלא גם על הסביבה המידית והקרובה.
המשך... |
> אנשים וארגונים > עבודה ועובדים
|
 |
המחקרים שתוארו בסקירה ע"י ד"ר יובל שופר לצד הביקורת המושמעת ביחס לתקפותם ולמהימנותם של מדדי אינטליגנציה רגשית במסגרות ארגוניות, מצדיקים את בחינת הקשר בין אינטליגנציה רגשית לבין תופעת המנהיגות בארגונים בהקשרי ביצוע אפקטיבי של המשימה. ראשית, המחקרים האיכותניים מספקים עדות לכך שאמפתיה היא תכונה חשובה שמנבאת היטב התגלות של מנהיגות.
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
.JPG) |
בספר להתנהל עם מנהלים חושף פרופ’ אדיג’ס את הסיבות להצלחות ולכישלונות בהתנהלותם של ארגונים ושל מנהליהם. הוא מציב בפני הקוראים מראה מלוטשת - גם אם לא נוח להביט בה - שבה משתקפות דרכי פעולתו של מנהל כלפי כפיפים, ממונים ועמיתים וכן דרכי פעולתם כלפיו. אין כמו ההתבוננות המטלטלת הזאת כדי להביא את הקורא לחשיבה מחודשת ורעננה על הסיבות להצלחותיו ולכישלונותיו של מנהל.
המשך... |
> ספרים חדשים
|
 |
במחקרה בדקה ד"ר נגה שמרת את תהליך ההתמודדות של מנהלים עם הבעות רגשיות של עובדים במהלך אירוע ניהולי. למנהלים קשה להתמודד עם עובדים שמפעילים מניפולציה רגשית במצבי ניהול. אירועים כאלו יוצרים חוויה רגשית של כעס מצד העובד , אך גם תגובה רגשית של המנהלים. המנהלים מגיבים טוב יותר ובצורה יעילה לעובד שמתנהל בצורה עניינית לעומת עובד שמביע רגש כמו כעס.
המשך... |
> אנשים במרחב הניהול
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|