אגרון
|
 |
הדיון על לקויות הלמידה מעסיק את עולם החינוך והפסיכולוגיה החינוכית מזה מספר עשורים. במקביל, שכיחות המאובחנים כבעלי לקות למידה גדלה בעשורים האחרונים לאין ערוך, ומצד שני עלו עדויות חדשות לכך שמודל לקות הלמידה כפי שהוגדר בעבר אינו תקף. מודלים חדשים להגדרת לקות הלמידה נוסחו, ולקות הלמידה הפכה כללית פחות וספציפית יותר, תוך שימוש במושג SLD, הרווח בספרות בעשור האחרון, ושמשמעותו specific learning disorder. סביב הגדרות אלו ניטשות מחלוקות רבות.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
רובם המכריע של האנשים הבוגרים בעלי לקויות למידה מסתיר את הלקות במקום העבודה, ובכלל זה מבוגרים בעלי תואר אקדמי שכבר הוכיחו את עצמם. לפי מחקר שערכה ד"ר עמלה עינת. רוב בוגרי האוניברסיטה בעלי הלקויות שבים וחווים במקום העבודה אותם קשיים שחוו לפני האקדמיה. רבים מהם סיפרו על קושי בהתקבלות לעבודה, קושי ביציבות בעבודה ופשרות בקידום.
המשך... |
> אנשים פשוטים > יוצאי הדופן והמיוחדים
|
 |
לקות מרחבית היא לקות למידה לא מילולית. היא יכולה להתבטא בליקוי בקואורדינציה מוטורית עדינה, שיכול להשפיע על איכות הכתב, או בליקוי בקואורדינציה מוטורית גסה, העשוי להשפיע על תפקוד בתחום הספורט, רכיבה על אופניים או נהיגה. ליקוי בתפישה המרחבית יכול להשפיע על לימוד תחומים כמו גיאוגרפיה והנדסת המרחב, כמו על התמצאות בעיר זרה או ניווט בעזרת מפה.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
מאמר זה מתאר שיטת הכנה לגיוס לצבא שפותחה באופן ייחודי עבור לקויי למידה בישראל ופועלת כאימון אישי או קבוצתי מזה כשלוש שנים. השיטה מבוססת על היכרות רבת-שנים עם המסגרת הצבאית ביחד עם הידע על הפרעת לקות הלמידה והשלכותיה מרחיקות הלכת על חיי המתבגר. תהליך ההכנה לגיוס לוקח בחשבון מצד אחד את מאפייניהם של לקויי הלמידה לסוגיהם ואת הקשיים השכיחים המאפיינים את תקופת הטירונות מן הצד השני.
המשך... |
> אנשים פשוטים > בני נוער וצעירים
|
 |
כולנו נולדנו עם הדחף ליצור ולעשות, אך לא כולנו מצליחים להוציא את הרצון הזה אל הפועל. ילדים רבים סובלים מליקויים עצביים סמויים הקשורים להתפתחות, אשר משבשים את יכולת היצירה והעשייה שלהם. ילדים אלה אינם עצלנים, הם סובלים מכשל המקשה עליהם לממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם. ד"ר מל לוין מציג מקרים שבהם טיפל, ומסביר כיצד לזהות ליקויים עצביים שונים ואת הכשלים הנגרמים כתוצאה מהם.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
.JPG) |
מוחות שונים לומדים בדרכים שונות, וזו בדיוק הבעיה של ילדים רבים. רוב בתי הספר עדיין דבקים בתאוריה של מידה חינוכית אחת לכולם, לכן יש ילדים שנאבקים כל זמן הלמידה, רק מפני שתבניות הלמידה שניחנו בהן אינן תואמות את שיטת הלימוד הנהוגות בבתי הספר.ד"ר מל לוין, מסביר איך אפשר לזהות את תבניות הלמידה השונות. הוא מבהיר כיצד הורים ומורים יכולים לחזק את הכוח הטמון בכל ילד כך שיוכל לעקוב את קשייו.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
כילד שסבל מהפרעות קשב הוא אפילו לא הצליח לרכוס סוודר, אבל במקום לקבל טיפול נשלח לבית ספר לנוער עברייני. היום, עם תואר שני בפסיכותרפיה ופרס על פעילות חברתית, מסייע גיא פינקלשטיין ללקויי למידה כמוהו להתקבל לאוניברסיטה. המוסדות להשכלה גבוהה, הוא אומר, עוד לא למדו לקבל את אלפי הדיסלקטים. פינקלשטיין הוא מנכ"ל עמותת לשם, המסייעת לסטודנטים עם לקויות למידה לרכוש השכלה גבוהה.
המשך... |
> אנשים פשוטים > אפשר גם אחרת
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|