אגרון
|
 |
הורים הם השופטים הגרועים ביותר של ילדיהם. אתם חושבים שדווקא אתם אוביקטיביים? חישבו שוב. תפיסות לא נכונות הם חלק טבעי בהורות. אמהות ואבות רואים את ילדיהם כפי שהם רוצים לראותם - לעתים קרובות כפי שהם תופסים אותם מאז לידתם. הכחשה מזינה גם את שני צדדיה של תפיסה מוטעית לגבי ילדים ותוקפנות. תרגום לעברית של מאמר מעניין בכתב העת האמריקאי Psychology Today
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
דור Y הוא הדור שמחליף לאיטו את הדורות שמעליו, אבל בעורפו כבר נושף הדור הבא. מיהו דור Z? אנחנו בקושי מכירים אותו ואין כיום בנמצא מחקרים שמנסים לאפיין אותו בקונטקסט הארגוני, אולם דווקא הדור הזה עומד לכבוש את מקום העבודה שלנו בעוד מספר שנים. לאחרונה, נערך מחקר חלוץ בישראל (בצוות רב-דורי...) במטרה להתחיל לאפיין את הדור החדש, בדגש על תפיסותיו כלפי מקום העבודה.
המשך... |
> אנשים וארגונים > עבודה ועובדים
|
 |
לאחרונה צפה נדב בדריאן בהרצאה שנתן פרופסור דוד פסיג בכנס חקר העתיד ותבונת ההמונים באוניברסיטת בר אילן. בהרצאה עולה טענה המסבירה את תופעת חכמת ההמונים. פרופסור פסיג טוען שהמוח האנושי, כמנגנון המסנן את המציאות מבעד לפילטרים רבים, בהכרח מוביל תמיד לתפיסת מציאות חלקית. תפיסה זו מעוררת תהיות באשר לשינוי שעובר עלינו כבני אדם במציאות טכנולוגית של רשתות חברתיות.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בסוציולוגיה ובאנתרופולגיה
|
 |
בעת סכנה, כך אומרים, החושים מתחדדים, והמראות והקולות נחרטים בדייקנות בזיכרון. אבל מחקר חדש של מדעני מכון ויצמן למדע, שהתפרסם באחרונה בכתב-העת המדעי Nature Neuroscience, רומז שלפעמים ההפך הוא נכון: למידה בתנאים שליליים מובילה לתפיסה חדה פחות מהיכולות שלנו במצבים אחרים. הממצאים, המצביעים על נטייה בעלת הגיון שמקורו אולי נטוע בעבר האבולוציוני הרחוק שלנו.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בביולוגיה ובמדעי החיים
|
 |
פרופסור אורן קפלן מציג כמה עובדות מחקריות מענייניות על תחומי הפסיכולוגיה החיובית. עפ"י מחקריה של ד"ר ברברה פרדריקסון חוקרת ידועה בתחום הפסיכולוגיה החיובית מתברר שכדי שאדם או צוות יקבלו החלטות טובות, תוך גמישות מחשבתית ומציאת פתרונות יצירתיים (רואים הן את העצים והן את היער), נדרש יחס חיוביות של 3:1 ומעלה - פי שלושה אווירה ורגשות חיוביים מאשר שליליים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|